"سیروس ناصری" در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

دست بالای تیم‌هسته‌ای ایران در مذاکرات/ مسئولین دولت قبل در شرایط سخت به همکاری با آژانس ادامه دادند

عضو پیشین مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: از دشوارترین کارهایی که ظریف و روحانی در طول مذاکرات داشتند، این بود که در یک وضعیت عدم تعادل بین اهرم‌های طرفین، توانستند شرایطی را ایجاد کنند که ما دوباره دست بالا پیدا کنیم و خوشبختانه تا به حال موفق بوده‌ایم.

دست بالای تیم‌هسته‌ای ایران در مذاکرات/ مسئولین دولت قبل در شرایط سخت به همکاری با آژانس ادامه دادند"سیروس ناصری" عضو پیشین تیم هسته‌ای در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت مذاکرات از نقطه‌ای که نتانیاهو و امثال وی بتوانند نقش موثر و تعیین کننده‌ای در سرنوشت آن داشته باشند، گذشته است.
 
وی افزود: تیم مذاکره‌کننده ما با اشراف کامل، تمام تحرکات رژیم صهیونیستی و وضعیت داخلی آمریکا را رصد می‌کند.
 
ناصری تصریح کرد: طرف مذاکره کننده ما دولت آمریکاست که به طور تمام قد و سطح بالا در مذاکرات حضور دارد و آنچه که آن‌ها اظهار می‌کنند در نهایت تبدیل به تعهد نظام آمریکا خواهد شد که ناچارند به آن عمل کنند.
 
عضو پیشین مذاکرات هسته‌ای ایران در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در صورت ادامه تحریم‌ها، آیا ایران از تنگه هرمز به عنوان اهرم فشار استفاده خواهد کرد و چرا تا به حال از این فرصت استراتژیک استفاده نشده، اظهار داشت: ما خیلی نمی‌خواهیم به گذشته برگردیم بخش رزمایش نظامی یک طرف قضیه است و ما در سطح نظامی در منطقه بسیار پرقدرت عمل کرده‌ایم اما در مقابل این همه خصومت‌هایی که آمریکایی‌ها در گذشته نسبت به ما داشته‌اند، اقداماتی که ما انجام داده‌ایم، متناسب با عملکرد آن‌ها نبوده است.
 
وی افزود: در شرایطی که آمریکا روز به روز تحریم‌ها را تشدید می‌کرد و دائما اصرار به گزینه نظامی داشت، مسئولین دولت قبلی، به همکاری با آژانس در آن زمان ادامه دادند.
 
ناصری در پایان خاطرنشان کرد: در شرایطی که طرف مقابل هر روز اهرم‌های سنگینی را علیه ما به کار می‌بست تا عرصه را بر کشورمان تنگ‌تر کند هیچ اقدام اساسی از طرف ما انجام نپذیرفت و متاسفانه باعث شد که توازن در اهرم‌های طرفین مذاکره کننده از بین برود و یکی از دشوارترین کارهایی که ظریف و روحانی در طول مذاکرات داشتند، این بود که در یک وضعیت عدم تعادل بین اهرم‌های طرفین، توانستند شرایطی را ایجاد کنند که ما دوباره دست بالا پیدا کنیم و خوشبختانه تا به حال موفق بوده‌ایم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار