خطیب نماز جمعه تهران گفت: نکته‌ای که توسط مستکبرین مطرح می‌شود این است که ایران برای جهان تهدید است،‌ در حالی که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و از اول آن را نشان داده است.

ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست/ نتانیاهو خود تهدید است/ رژیم صهیونیستی خواب فشار بر ایران را به گور خواهد بردبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، حضرت آیت الله امامی‌کاشانی، امام جمعه موقت تهران، در خطبه اول نماز جمعه تهران با اشاره به داستان موسی بن‌عمران و شعیب در قرآن و اهمیت راستگویی اظهار داشت: پیامبر خدا معلم تربیت است و نماز جمعه نور است و باید از نور بهره گرفت.

وی ادامه داد: لزوم توجه به مسجد، قرآن و توجه به خدا بسیار ارزشمند بوده و باید به دنبال این نور برویم و در ایام فاطمیه باید اسوه‌مان در زندگی فاطمه (س) باشد، همان طور که اسوه حضرت ولی عصر (عج) فاطمه است. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به این که دختران و زنان مسلمان باید از فاطمه (س) الگو بگیرند و فاطمه (س) نماد نور و عفت است، تأکید کرد: باید به دنبال نور فاطمه (س)و معارف اسلامی برویم و وضعیتی که با کمال تأسف دیده می‌شود، مورد پذیرش حضرت فاطمه (س)نیست و بیاییم خود را با آن نور تطبیق دهیم.

حضرت آیت الله امامی‌کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران با اشاره به سخنرانی نتانیاهو در کنگره و پیگیری پروژه ایران‌هراسی توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اظهار داشت: ایران در 36 سال بعد از انقلاب هیچ گاه خطر نبوده و به هیچ کشوری حمله نکرده و این کشور بر اساس اسلام و قانون اساسی تعریف شده و از هر گونه ظلم بیزار است و بر اساس عدالت، امنیت و آزادی استوار است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای 1+5 و ایران و سازوکار مذاکرات تصریح کرد: اگر 1+5 با ایران به توافق رسیدند، طرفین برده‌اند و مذاکره برد – برد بوده و اگر به نتیجه نرسیدند، مذاکرات برد – باخت بوده و ایران برده و 1+5 باخته است و این نشان از منطق اصولی جمهوری اسلامی ایران دارد.

آیت الله امامی‌کاشانی با اشاره به موضع اصولی وزارت خارجه و موضع مستحکم مقام معظم رهبری و انسجام ملی در مذاکرات هسته‌ای تأکید کرد: اگر ایران حتی به نتیجه نرسد هم برد کرده و نتانیاهو که فکر می‌کند می‌تواند به ایران فشار بیاورد، این آرزو را به گور خواهد برد و نه فقط رژیم صهیونیستی، بلکه عمال ضعیفش در منطقه هم به این وضعیت دچار خواهند شد.

وی یادآور شد: نکته‌ای که توسط مستکبرین مطرح می‌شود این است که ایران برای جهان تهدید است،‌ در حالی که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای نیست و از اول آن را نشان داده است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به بودجه سال جدید و عدم اتکای این بودجه به درآمدهای نفتی و شکست سیاست‌های رژیم صهیونیستی در این حوزه تأکید کرد: آن‌ها مطرح می‌کنند که ایران تهدید برای جهان است که این گونه نیست و آن یک میلیون نفری که دست اندرکاران و سردمداران دولت‌های استکباری‌اند و کسانی که داعش‌ها و طالبان‌ها را ایجاد می‌کنند و حرکت‌های نظامی علیه دنیا انجام می‌دهند و کاریکاتور رسم می‌کنند تا در دنیا اسلام‌هراسی کنند، این‌ها جنایتکارند.

آیت الله امامی‌کاشانی با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی و توجه به حرکت فرهنگی و نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان دنیا تأکید کرد: نتانیاهو همواره دنیا را به ایران‌هراسی متوجه می‌کند که البته تو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدام کردی و شما و عمال بی‌عرضه و کثیف تهدید هستید.

امامی‌کاشانی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از فرار مالیاتی، اظهار داشت: باید در فقه موضوع فرار مالیاتی مطرح شود، مالیات امری بسیار مهم است که مقام معظم رهبری چندی پیش در جلسه‌ای که درباره اقتصاد مقاومتی تشکیل شده بود بر مالیات و تولید داخلی تأکید فرمودند چرا که مالیات در شرایط امروز کشور بسیار لازم است.

وی افزود: عده‌ای تصور کردند در فقه اسلام دو پول است که داده می‌شود یکی خمس و دیگری زکات. در حالی که اینگونه نیست و مالیات بر اساس احادیث ائمه وجود دارد که باید پرداخت شود.

امامی کاشانی در بخش دیگری از خطبه نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر عده‌ای در کشور هستند که تصور می‌کنند همانگونه که در نظام شاه از پرداخت مالیات فرار می‌کردند باید در نظام جمهوری اسلامی هم از پرداخت مالیات فرار کنند، در حالی که فرار مالیاتی خلاف شرع است و این مبنای فقهی دارد اما باید از این افراد پرسید چرا در حالی که ثروت دارید خمس یا زکات نمی‌دهید، این جای تأسف دارد، قرآن که بر پرداخت خمس و زکات تأکید کرده، چرا این دو را نمی‌دهید، در قیامت چه پاسخی خواهید داد؟

خطیب جمعه تهران در پایان با بیان اینکه باید در شب عید به اقتصاد مقاومتی توجه کنیم، خاطرنشان کرد: در وضعیت موجود امروز، باید به سمت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پیش رویم تا بتوانیم مسائل مختلف کشور از جمله بهداشت، آموزش و پرورش، قوای نظامی و انتظامی و دفاعی کشور را تامین کنیم. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار