فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی ایلام گفت: 2.5 تن بوته گیاه طبیعی و خوراکی پیچگ (تره کوهی) از بهره برداران غیرمجاز از ابتدای فروردین تاکنون در استان کشف و ضبط شد.

 بهره برداران غیرمجاز تیشه به ریشه گیاهان خوراکی طبیعت ایلام زدندبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ سرهنگ غلامرضا فتحی گفت: بیشتر بهره برداران غیر مجاز از شهرستان های روانسر، پاوه، سرپل ذهاب، سنندج و بانه هستند که پس از دستگیری به حکم دستگاه های نظارتی دادگستری در زندان به سر می برند و خودروهای آنان نیز توقیف شده است.

وی افزود: نیروهای  یگان حفاظت از منابع طبیعی استان ایلام به منظور حراست از عرصه های طیبعی و رویشگاه های گیاهان خوراکی در معرض انقراض در مناطقی شهرستان های سیروان، دره شهر، بدره و ایلام گشت های کمین و کنترل مستقر شده اند

عرصه های طبیعی ایلام به خصوص در مناطق مرتفع رویشگاه گیاهان متنوعی چون تره کوهی، شاه تره و کنگر است که به واسطه ارزش غذایی یا دارویی فراوان مورد توجه است.

تغییرات منفی اقلیمی، فرسایش خاک و برداشت بی رویه از مراتع و علف زارها در سال های گذشته موجب تخریب رویشگاه های استان ایلام شده است به نحوی که زنگ خطر انقراض و نابودی برخی گیاهان دارویی و غذایی چون علف چشمه (تش نداری) تره کوهی (پیچک) و شاه تره (ترگ) اکنون به صدا درآمده است.

یادآور می شود:بیش از یک میلیون و 753 هزار هکتار از گستره استان ایلام عرصه های طبیعی شامل جنگل، علف زار و بیابان است.
 
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.