هزار هکتار زمین از سوی اداره كل راه و شهرسازی البرز برای احداث کمربند سبز شمالی شهر کرج وفضاي سبز مصوب شد كه 100 هكتار آن تاكنون دراختیار شهرداری قرار گرفته است.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران البرز؛ ، و به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ،حميد صفري مدير املاك و حقوقي راه وشهرسازي استان البرزاز آزاد سازي 50 هكتار زمين دولتي در آينده نزديك خبرداد و گفت: طبق برنامه ریزی، بزودی 50 هکتار دیگر از اراضی دولتی و ملی در استان البرز از دست متصرفان آزاد می شود.

وی با اشاره به تاکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص پیشگیری از پدیده زمین خواری در کشور، افزود: بر این اساس اداره کل راه و شهرسازی استان البرز ، امسال با قاطعیت و بهره گیری از ظرفیت های قانونی ، اقدام به آزاد سازی اراضی ملی و دولتی از دست متصرفان خواهد کرد .

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز یادآور شد: در ایام نوروز امسال برای حفاظت از زمین های دولتی و ملی، تیم های حفاظتی به طور مستمر این اراضی را مورد پایش قرار دادند.

وی گفت: متاسفانه تصرف غیرقانونی اراضی ملی و دولتی به یک فرهنگ غلط تبدیل شده که باید عواقب زیانبار آن اطلاع رسانی شود.

مدیر املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، خواستار همکاری و هماهنگی بیشتر دستگاه های اجرایی و مردم برای مقابله با پدیده زمین خواری شد.

وی یادآور شد: اراضی ملی و دولتی سرمایه های عمومی هستند و باید به خوبی از آنها حفاظت و صیانت شود.

صفری با اشاره به وجود اراضی بایر در محدوده شهرها و مناطق پرجمعیت استان البرز، گفت: این اراضی دارای کاربری های خاص بوده و در زمان نیاز در اختیار شهرداری ها و دیگر دستگاه ها قرار می گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال، سال گذشته هزار هکتار زمین از سوی اداره كل راه و شهرسازی البرز برای احداث کمربند سبز شمالی شهر کرج و فضاي سبز مصوب كه 100 هكتار آن تاكنون در اختیار شهرداری قرار گرفته است.

گفتني است :سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی و ادارات البرز ، تعداد زیادی ساخت و ساز غیرمجاز در این استان تخریب و بخشی از اراضی تصرف شده ، آزاد سازی و به دولت برگردانده شد .

انتهاي پيام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.