رئیس دفتر توسعه و پیشگیری بهزیستی کشور گفت: فعالیت تخصصی سمن‌ها و حوزه پیشگیری به منظور کاهش آسیب یکی از برنامه های بهزیستی کشور در سال جاری است.

مجید رضازاده، رئیس دفتر توسعه و پیشگیری بهزیستی کشور در گفتگو با خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت سمن ها در حوزه پیشگیری به طور چشمگیری افزایش پیدا می‌کند اظهار کرد: فعالیت‌های سازمان بهزیستی به ویژه در بخش پیشگیری نیازمند همراهی و کمک مردم است و سازمان بهزیستی نیز طرح‌های بلند مدت را در این زمینه برنامه‌ریزی کرده است. 

وی افزود: از عمر معاونت پیشگیری 24 سال می‌گذرد و در طول این سالها با همکاری سازمان های مردم نهاد توانسته اقدامات موثری انجام دهد. 

رئیس دفتر توسعه و پیشگیری بهزیستی کشور تصریح کرد: مرکز پیشگیری بهزیستی در حوزه‌های مختلفی از جمله پیشگیری از آسیب‌ها ، مشاوره، کاهش آسیب اعتیاد و درمان فعالیت دارد و با توجه به گستردگی و حساسیت موضوع نیاز به برنامه ریزی و همکاری بیشتر و تخصصی سازمان غیر دولتی داریم  که البته فعالیت موثری در این زمینه انجام شده است. 

وی با اشاره به تعداد مراکز خدمات رسان در حوزه مشاوره و پیشگیری ادامه داد: یک هزار و سیصد مرکز مشاوره،‌مراکز مختلف پیشگیری از اسیب و انجمن مدرسین ازدواج و خانواده که 500 عضو و مدرس دارد و همچنین 26 باشگاه پیشگیری از ایدز و بسیاری از انجمن‌ها و سازمان‌ها در 3 حوزه جسم و روان و اجتماع فعالیت دارند، اما با توجه به گستردگی این آسیب‌ها نیاز به کمک های غیر دولتی بیشتری است. 

رضا زاده در پایان گفت: سازمان‌های مردم نهاد در حوزه فعالیت‌های تخصصی ورود پیدا کرده‌اندد و همکاری‌های گسترده‌ای برای توسعه مراکز و همچنین کاهش آسیب در برنامه سازمان قرار دارد. 

انتهای‌پیام/
برچسب ها: سمن ها ، بهزیستی ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار