رییس کمیته فرهنگی پس از نشست با کفاشیان و اسدی گفت: کمیته فرهنگی با حضور افراد جدید تقویت خواهد شد.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛محمدرضا ملامحمد در ابتدا گفت: در این نشست گزارشی از روند فعالیت های هفت سال گذشته کمیته فرهنگی در زمینه های مختلف را ارائه کردیم که بخشی از آن شامل تیم های ملی، باشگاه ها و هیات های فوتبال استانی بود و در واقع هدف از برگزاری این فعالیت ها ایجاد ساختار و نظام مند کردن هرجه بیشتر فعالیت های فرهنگی در فوتبال کشور است.

وی ادامه داد: البته در چند سال اخیر ورود سازمان ها و نهادهای فرهنگی در حوزه فوتبال کم بوده و می طلبد که سازمان ها و نهادهای فرهنگی مشارکت بیشتری در این بخش داشته باشند چراکه کار ما به عنوان کمیته فرهنگی صرفا بسترسازی برای ورود و فعالیت نهادهای فرهنگی است که از جمله می توان به حضور روحانیون در ورزشگاه در هنگام برگزاری دیدارهای ملی اشاره کرد.

رییس کمیته فرهنگی افزود: بسیاری بر این عقیده هستند که فعالیت های فرهنگی باید از بروز خشونت و بد اخلاقی در ورزش و بخصوص فوتبال جلوگیری کند اما این انتظار درستی نیست چراکه در این زمینه گروه های زیادی تاثیرگذار هستند که شبکه های اجتماعی، گروه های مرجع مانند مدرسه و دانشگاه نقش تعیین کننده ای تشکیل شخصیت فرهنگی افراد دارند و نمی توان کمیته فرهنگی به تنهایی توقع به دوش کشیدن چنین مسئولیت سنگینی را داشت هرچند که از نقش اساسی این کمیته در فعالیت های فرهنگی فوتبال نمی توان به سادگی گذشت.

وی درباره محورهای این نشست با حضور رییس و دبیرکل فدراسیون گفت: کفاشیان در صحبت هایش از عملکرد کمیته فرهنگی ابراز رضایت داشت اما تاکید کرد که باید فعالیت های بیشتری انجام شود و نیازمند تقویت هرچه بیشتر این کمیته هستیم. بر همین اساس کمیته فرهنگی فدراسیون با اضافه شدن یک نفر از روسای هیات های فوتبال استانی، یک نفر از سازمان لیگ کشور، یک نفر از گروه اسپانسرینگ و یک نماینده از خبره های فرهنگی و با مسئولیت من به عنوان رییس کمیته فرهنگی تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین اسدی تاکید داشت که فعالیت های فرهنگی، متولیان زیادی دارد که در این صورت دچار از هم گسیختگی خواهد شد. به اعتقاد وی در فوتبال 3 رکن سازمان لیگ و باشگاه ها، هیات های فوتبال استانی و تیم های ملی باید در کانون فعالیت های فرهنگی قرار بگیرند چراکه هرکدام مخاطبان خاص خود را دارند بطوری که تیم ملی مخاطب های بیشماری دارد، تیم های باشگاهی مخاطب میلیونی و هیات های فوتبال در مراکز استانی هم از مخاطبان باشگاه های زیر مجموعه خود بهره می برند. همچنین دبیرکل فدراسیون به این نکته اشاره کرد که در فعالیت های فرهنگی باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم و از پیشکسوتان فوتبال در راستای نقش آفرینی فرهنگی نهایت بهره را برد.

ملامحمد در ادامه درباره طرح های تصویب شده و آتی کمیته فرهنگی طی این نشست بیان کرد: طرح هایی را گردآوری کردیم که پس از تصویب در هیات رییسه فدراسیون به سرانجام می رسند. همچنین برنامه های دیگری درنظر داریم که البته در ابتدا باید مورد بررسی قرار بگیرد که آیا در فوتبال بازده مورد نظر را دارند یا خیر.

وی ادامه داد: در این نشست از سوی رییس و دبیرکل تاکید شد که کمیته فرهنگی در سایه فعالیت های اجتماعی فیفا فعالیت های انچنینی را گسترش دهد و همچنین همکاری ما با حوزه قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تصویب رسید تا بر اساس آموزه های دینی و در قالب تفاهم نامه ای در این زمینه به فعالیت بپردازیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار