تیرگی و خطوط زیر چشم ناشی از چیست؟

در صورتی که حلقه های تیره رنگ زیر چشم به طور ثابت و دائمی مشهود باشد ناشی از نوعی آلرژی غذایی یا شیمیایی است.

محمد کی‌پور، اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: آلرژی از شایع ترین عوامل ایجاد تیرگی زیر چشم به شمار می‌رود که تشخیص عامل حساسیت‌زا و درمان آن در این راستا اهمیت دارد.در صورتیکه حلقه‌های تیره رنگ و حالت پف‌کردگی به طور ثابت و دائمی مشهود باشد، ممکن است ناشی از یک نوع آلرژی غذایی یا شیمیایی در منزل یا محل کار باشد که ارجاع به متخصص پوست برای تامین عامل آلرژی‌زا اولویت دارد و افراد مبتلا به آلرژی از کمبود ویتامین،‌BوB12 یا فولیک اسید رنج می‌برند.

این متخصص اظهار داشت: تجویز مولتی ویتامین‌ها به این افراد توصیه می‌شود. گاهی حلقه‌های تیره چشم در حساسیت به آرد گندم ایجاد می‌شود که انجام آزمایش‌های مقتضی در این زمینه الزامی است.

کی‌پورعنوان کرد: رژیم غذایی غنی از ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان‌ها در حفظ زیبایی و سلامت پوست اطراف چشم تاثیر دارد.به عبارتی تیرگی اطراف چشم  با کمبود ویتامین K یا آنتی اکسیدان‌ها نیز مرتبط است که میوه‌جات و سبزی‌جات از منابع اصلی تامین این عناصر به شمار می‌رود.

این متخصص اپتومتریست بیان کرد: باید آب به مقادیر زیاد نوشیده شود و مصرف نمک و شکر محدود شود تا وضعیت گردش خون در عروق اطراف چشم بهبود یابد.

این متخصص گفت: افزایش سن و نامنظم بودن رنگدانه‌ها در نازک شدن  پوست و عروق اطراف چشم می‌انجامد در صورتی که تیرگی چشم جنبه وراثتی داشته باشد امکان بهبود و رفع حلقه‌های تیره تقلیل می‌یابد.

کی‌پور خاطر نشان کرد: خواب و استراحت کافی و منظم درجه اول ضرورت دارد و گردش خون وضعیت پوست زیر چشم  را بهبود می‌بخشد، زدودن کامل لوازم آرایشی چشم پیش از خواب الزامی است.



انتهای پیام/

برچسب ها: چشم ، وراثت ، آلرژی ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار