اصفهان؛

ریزگردها گردشگر بهاري نصف جهان

رییس آزمایشگاه های اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت :گرد و غبار و ريزگردها وضعیت هوای استان اصفهان را به حالت اضطرار در آورد.

صادقیان رییس آزمایشگاه های اداره کل محیط زیست استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان با بیان این مطلب که این آلودگی از صبح امروز شروع و در ساعت 10صبح به اوج خود رسید گفت:احتمال کاهش این سامانه تا پایان امروز وجود دارد اما با این اوصاف فردانیز شاهد وجود این ریزگردها دراستان خواهیم بود.

وی ریزگرد ها را دردو بخش داخل و خارج از کشور برشمرد و گفت: منظور از ریزگرد های خارجی ریزگردهایی است که از کشورهای مجاور مثل افغانستان و عراق وارد کشور می شود اما امروز،ذرات موجود در هوا نشان می دهد که این ریزگردها داخلی وبیشتر مربوط به مراکز شهر است.

وی در پاسخ به این سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران که آیا منشاء این ریزگرد ها میتواند تالاب گاوخونی نیز باشد گفت:این امکان وجود دارد و مابه صورت جدی در تلاشیم که تحقیق و بررسی بیشتری بر این موضوع داشته باشیم.

وي همچنین با قبول این مطلب که در حال حاضر وضعیت هوای استان در حالت اضطرار است خاطر نشان کرد: در محدوده های ناسالم شهر که آلاینده های دیگری همچون آلودگی های صنعتی و حمل و نقل وجود دارد استفاده از ماسک برای گروه های حساس الزامی است. 

وی همچنین در خصوص میانگین شاخص آلودگی هوا (AQI) گفت: میانگین این شاخص تا آخر امروز از عدد 140 به 147 رسیده که امیدواریم این مقدار تا فردا کاهش پیدا کند.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با همکاری استانداری،سازمان مدیریت بحران ،منابع طبیعی و محیط زیست استان در صدد ا هستیم تا هرچه زودتر این مشکل را حل مهار کنیم.


انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.