رییس کمیسیون کشاورزی،آب ومحیط زیست اتاق بازرگانی،صنایع ومعادن اصفهان گفت : اگرسفره های زیر زمینی به درستی مدریت میشدامروزشاهدحرکت ریزگردهای تالاب گاوخونی تاشعاع 1000 کیلومتری نبودیم .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان؛  قلمکاری درنشست خبری روسای کمیسیونهای اتاق بازرگانی،صنایع ومعادن اصفهان گفت : نبودمدیریت درست درچنددهه ی گذشته موجب شده تا آ ب های زیر زمینی که ذخایر ارزشمند هزار ساله اصفهان محسوب می شد به راحتی از دست برود .

وی گفت : بیش از 512 عضو با بیش از 1150 نفر ساعت با تشکیل اتاق فکر چالش های محیط زیست و حوزه ی کشاورزی را بررسی می کنند .

رییس کمیسیون کشاورزی،آب ومحیط زیست اتاق بازرگانی،صنایع ومعادن اصفهان بابیان اینکه حوزه کشاورزی علی‌رغم سهم بالای درتولیدناخالص ملی واشتغال 19.2 درصدجمعیت ایران به بخش کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی مظلوم واقع‌شده است،براین اساس احقاق حقه کشاورزان ورسانیدن حرف آن‌هابه گوش مسئولان باعنوان بسته‌های پیشنهادی ازجمله رسالت‌های تعریف‌شده خوددراین کمیسیون می‌دانیم.

وی به وضعیت زیست محیطی تالاب گاو خونی و خطر ریزگرد های آن تا شعاع 1000 کیلومتری اشاره کرد وافزود : بر همین اساس تصمیم گرفتیم به خاطر اهمیت این موضوع 13 بهمن ماه همایش بین المللی گاو خونی را در اتاق بازرگانی برگزار کنیم .

رییس کمیسیون کشاورزی ، آب و محیط زیست اتاق بازرگانی صنایع و معادن استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر چشم انداز این کمیسیون اظهار داشت : بر اساس مدلی که در این کمیسیون تعریف کردیم قطعا ورودی ها و خرو جی کاری ما منطبق است .

قلمکاری تصریح کرد : در طول 5 ماه گذشته کار های مختلفی از جمله سفر تیم منتخب کشاورزی اصفهان به روسیه برای کسب تجربه و آشنایی با مدل های جذید کشاورزی همراه با تجهیزات جدید آن و همچنین برپایی همایش فرصت های تجاری اصفهان ومسکو صورت گرفته است .

وی در ادامه طرح ویژه سیب زمینی داران ، طرح کشت گیاهان دارویی ، راه اندازی پژوهشکده محیط زیست و همچنین راه اندازی پژوهشکده آب برای نخستین بار در اتاق بازرگانی را از چشم انداز های این کمیسیون عنوان کرد .

رییس کمیسیون کشاورزی آب و محیط زیست اتاق بازرگانی اصفهان انعقاد تفاهم نامه با خانه کشاورز ایران را از دیگر کارهای مهم این کمیسیون عنوان کرد و گفت : اثرات مثبت این تفاهم نامه دیگر کمیسیون های اتاق را نیز در بر می گیرد .

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.