فرمانده باز هم در افق دیده می‌شود

شبكه افق در روز های پایانی هفته مخاطبان خود را با چند مستند ویژه همراهی می‌كند.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ مستند «سفری دیگر» روایت گر توریست های جوانی است كه در ایران دست به تجربه های منحصر به فرد می زنند.
 
در این قسمت از این مستند یك زوج جوان صربستانی را می بینیم كه به منطقه سیراف، شهری تاریخی باستانی واقع در بخش مركزی شهرستان كنگان در استان بوشهر آمده اند و از آثار تاریخی و  نقاط دیدنی آن دیدن می كنند. این زوج جوان در سفر خود به سبك ایرانیان عقد و ازدواج می كنند.
 
 این مجموعه كاری است از رضا فرهمند كه قرار است ساعت 18:30 روز جمعه بیست و هشتم فروردین ماه و تكرار آن همان شب ساعت 23:30 و روز بعد ساعت 9:30 و 13:30 از شبكه افق به نمایش درآید.
 
مستند «پرچم دروغین» از دیگر برنامه های شبكه افق برای روز جمعه است.

این مستند با نمایش آوارگان جنگ زده كه از شهرهای مختلف به سمت كربلا روانه شده اند، آغاز شده و در ادامه به فعالیت های ارتش عراق برای مقابله با داعش می پردازد.
 
 نیروهای داوطلب عراقی بر اساس فتوای آیت الله سیستانی به ارتش عراق پیوسته اند و در این مستند با برخی از آنها مصاحبه می شود. مهدی باقری كارگردانی این اثر را بر عهده داشته است.
 
 پرچم دروغین قرار است ساعت 20:30 روز جمعه بیست و هشتم فروردین و تكرار آن روز بعد ساعت 10:30 و 14:30 از شبكه افق سیما پخش شود.
 
معرفی یكی از مجموعه داران ایرانی هم در مجموعه "ماندنی ها"ی شبكه افق تدارك دیده شده است.
 
آقای نیری، مجموعه دار ایرانی است كه انواع قفل ها را از چندین دهه پیش تاكنون خریداری و جمع آوری كرده و حال موزه ای شخصی و جالب از این اشیای به ظاهر ساده دارد.
 
مهدی مطهر تهیه كننده و امیر اصانلو كارگردان این مجموعه هستند؛ این قسمت از «ماندنی ها» ساعت 19 روز پنجشنبه بیست و هفتم فروردین و تكرار آن همان شب ساعت 24 و روز بعد ساعت 10 و 14 از شبكه افق پخش می شود.
 
 مستند «گزارش یك شورا» نیز پنج شنبه از این شبكه پخش خواهد شد .
 
در این مستند به تشكیل شورای امنیت سازمان ملل متحد و حق وتو در این شورا اشاراتی خواهد شد.
 
مهدی نقویان، گزارش یك شورا را برای شبكه افق تهیه و كارگردانی كرده است؛ این مستند ساعت 17:30 روز پنجشنبه بیست و هفتم فروردین و تكرار آن همان شب ساعت 22:30 و روز بعد ساعت 8:30 و 12:30 از این شبكه پخش خواهد شد.
 
 پس از استقبال ببیندگان شبكه افق از پخش مستند مسابقه فرمانده 2 در ایام نوروز ، فصل دوم این مستند مسابقه كه در جنوب كشور و جزیره زیبای فارور در خلیج فارس جلوی دوربین رفته است، بار دیگر پخش خواهد شد.
 
 با توجه به كوهستانی بودن جزیره فارور، امكانات متنوعی از نظر طبیعی برای برگزاری مسابقه در فصل دوم «فرمانده» وجود دارد. مستند مسابقه فرمانده هر هفته پنجشبه ها ساعت 21 و تكرار آن روز بعد ساعت 11 و 15 از شبكه افق پخش خواهد شد.
 
 مجموعه «شاهد عینی» برنامه ای گفت وگو محور در مورد تاریخ معاصر ایران، یعنی سال های مبارزه علیه رژیم شاهنشاهی و نخستین سال های پس از پیروزی انقلاب است.
 
 در هر قسمت از این برنامه یكی از شخصیت ها یا مدیران كشوری و نیز افرادی كه از نزدیك در جریان وقایع انقلاب بوده اند با وحید یامین پور، مجری برنامه به گفت و گو می نشینند و از خاطرات خود می گویند.
 
 این هفته علی محمد بشارتی مهمان برنامه شاهد عینی خواهد بود و حول محورهایی همچون مبارزات سیاسی او در دوران طاغوت، وابستگی رژیم شاه به قدرت های خارجی، بازجویی سران طاغوت، جنگ عراق با كویت و ایده همراهی با صدام توسط برخی سیاسیون، موضع آقای هاشمی در مورد جناح چپ و راست، انتخابات 76 و 88 و نیز عملكرد موسوی نسبت به نتایج انتخابات سخن خواهد گفت.
 
«قاسم اورنگی» تهیه كننده و كارگردان این مجموعه است كه این هفته ساعت 20.30 روز پنجشنبه بیست و هفتم فروردین و تكرار آن ساعت 30 دقیقه بامداد و روز بعد ساعت 10:30 و 14:30 از شبكه افق به روی آنتن می رود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار