عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی به هر توافقی تن نمی دهد و توافقی مناسب است که منافع ملی را تامین کند.

جمهوری اسلامی به هر توافقی تن در نمی‌دهد/ تلاش آمریکا برای چند مرحله‌ای کردن تحریم‌هابه گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "جواد جهانگیرزاده" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با شبکه یک سیما درباره اقدام سنا و کاخ سفید درباره همکاری در مذاکره اظهار داشت: جمهوری اسلامی به هر توافقی تن نمی‌دهد و توافقی مناسب است که منافع ملی را تامین کند.

مواضع قبلی اوباما به امروزش متفاوت است

وی ادامه داد: طبیعی است که مواضع قبلی اوباما با امروزش متفاوت بوده و طراحی پشت صحنه ای در توافق سنا و کاخ سفید در مذاکرات هسته ای وجود دارد.

اهداف آمریکا چیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد به نظر می رسد این اقدام آمریکا در جهت ایجاد تخریب جدی در روند مذاکرات، تغییر یا چند مرحله ای کردن تحریم ها و متقاعد کردن شرکای راهبردی آمریکا در منطقه غرب آسیا است.

وظیفه سنگین تیم مذاکره کننده

جهانگیرزاده با اشاره به موضع اصولی رئیس مجلس و رئیس جمهور درباره مذاکرات هسته ای خاطر نشان کرد: مذاکره کنندگان مسئولیت سنگینی دارند و باید از تمام ظرفیت حقوق بین الملل خود استفاده کنند و در این زمینه ایفای نقش شود و بند 48 فصل 7 شورای امنیت نشان می دهد که همه تصمیمات شورای امنیت لازم الاجرا است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار