کاپیتان جدید تیم ملی تکواندو می‌گوید: من و معتمد با هم دوست هستیم و می دانم او از انتخاب من برای مسابقات جهانی ناراحت نیست.

نصرآزادنی: به گذشته بر نمی‌گردم اما می‌دانم معتمد از انتخاب من ناراحت نیستعلیرضا نصرآزادانی، در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران در خصوص  انتخابش برای رقابت‌های جهانی روسیه عنوان کرد: امیدوارم در مسابقات جهانی روسیه موفق باشم چون موفقیت در روسیه گام بزرگی برای رسیدن به بازیهای المپیک ریو است.

وی در مورد اینکه پس از انتخاب نشدنش در تیم جهانی دو سال قبل به خاطر اجبار کادر فنی برای حضور در وزن چهارم، برای مسابقات جهانی 2015 در وزن چهارم انتخاب شده است، افزود: نمی‌خواهم به حواشی گذشته برگردم چون درست نیست. دو سال قبل من برای حضور در تیم ملی در 20 مسابقه انتخابی حاضر شدم. در مسابقات ورود به اردوی تیم ملی، انتخابی های درون اردویی و تورنتمت اسپانیا در وزن پنجم مبارزه کردم. حریفانم را آنالیز کردم و چهار ماه در این وزن در اردو‌ها بودم، اما مربیان 20 روز مانده به اعزام از من خواستند در وزن چهارم شرکت کنم.

وی یاد آور شد: آن زمان نمی‌خواستم حق نفر دیگری را ضایع کنم. کادر فنی قبلی می‌خواست به راحتی بهنام اسبقی را کنار بگذارد، چون به او اعتماد نداشت، اما من می‌دانستم کنار گذاشتن او کار اشتباهی است چون اسبقی سرانجام توانست تنها طلای تیم ملی را در مسابقات جهانی مکزیک بدست آورد. البته رفتنم از وزن پنجم به چهارم در آن دوره هم باعث می‌شد تا حق من هم ضایع شود. اشتباه یا درست اما من قبول نکردم وزنم را تغییر دهم.

نصرآزادانی ادامه داد: عملکرد اسبقی موفقیت آمیز بود و شاید من نمی‌توانستم آن زمان موفق باشم. به هر حال به گذشته‌ها فکر نمی‌کنم و برای این دوره از مسابقات جهانی از ابتدا وارد وزن چهارم شدم.

کاپیتان تیم ملی تکواندو درباره اوزان المپیکی گفت: حضور در اوزان المپیکی سخت است. برای مسابقات جهانی هم چون بحث کسب امتیازات المپیکی وجود دارد، حساسیت کار بالا می‌ رود. در این مورد باید کاهش وزن و تجربه را باید در نظر گرفت. مسلما من از تمام تجربیات چند سال گذشته و تمریناتی که داشتم استفاده خواهم کرد. 

وی درباره اینکه دیگر در وزن سوم المپیکی مبارزه نخواهد کرد، افزود: از چند ماه قبل تصمیم گرفتم بجای وزن سوم در وزن دوم المپیکی مبارزه کنم چون وزن سوم برایم سنگین بود. 10 کیلوگرم از حریفان وزن سوم کمتر بودم و قد هم ار آنها کوتاتر بود بنابراین حضورم در آن وزن بیهوده بود.

نصرآزادانی در خصوص آنکه گفته می‌شود، معتمد بعد از انتخاب او برای مسابقات جهانی ناراحت شده، تصریح کرد: این حرف‌ها حاشیه و اشتباه است. من و معتمد با هم دوست هستیم و حتی زمانیکه در بلژیک بود هر روز تماس داشتیم. روز جلسه با کادر فنی هم من با معتمد و مقانلو بودم و بحثی وجود نداشت. زمانیکه بهنام اسبقی برای مسابقات جهانی انتخاب شد، معتمد هم گفت که مصدوم است و می‌خواهد به درمان پایش بپردازد چون شرایط بازی را نداشت. 

این قهرمان تکواندوی جهان در خصوص ناراحتی معتمد و قهر احتمالی او از اردوهای تیم ملی افزود: بعید می دانیم که او قهر کرده باشد و فکر نمی‌کنم بحثی بین او و مقانلو به وجود آمده باشد. واقعا برای یک ورزشکار بازگشت دوباره به میدان بعد از مصدومیت و انجام دو عمل جراحی سخت است. معتمد بدشانس بود و هر کس هم اگر با مدال المپیک باز می‌گشت با این جراحی‌ها شاید دیگر انگیزه‌ای برای مسابقه پیدا نمی‌کرد، اما او همت کرد و دوباره در اردوهای تیم ملی حضور یافت. آسیب دیدگی انگیزه هر ورزشکاری را می گیرد. رقابت همیشه وجود دارد، اما هر تکواندوکاری که لایق‌تر باشد برای المپیک انتخاب می شود، با این حال ما همیشه با هم دوست هستیم. 

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، باشگاه ، ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار