نقدی بر تیم جهانی مقانلو و تیم کریمی؛

ظهور چهره های مستعد و فرصت جدید برای نصر

معرفی تیم ملی تکواندو برای رقابت های جهانی روسیه با تغییرات و نکات جالب توجهی نسبت به دوره گذشته مسابقات همراه شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ ترکیب نهایی تکواندوکاران برای رقابت های جهانی چیلابینسک روسیه قرار بود قبل از پایان سال 93 معرفی شود اما برخی اتفاقات مانع اعلام به موقع اسامی شد.

کادرفنی تیم ملی اعلام کرده بود که با توجه به حضور تیم ملی در تورنمنت هلند، آخرین مرحله رقابت های انتخابی تیم ملی چهارم اسفند برگزار می شود.

داستان انتخابی ها

مربیان تیم ملی بعد از مسابقات انتخابی، محمد کاظمی در وزن اول، فرزان عاشورزاده در وزن دوم، ابوالفضل یعقوبی در وزن سوم، مهدی خدابخشی در وزن ششم و سجاد مردانی را در وزن هشتم در ترکیب تیم جهانی قرار داد. با انصراف میلاد بیگی، امید عمیدی هم در وزن هفتم قرار گرفت اما مصدومیت برخی نفرات چون بهنام اسبقی و مسعود حجی زواره سرنوشت اوزان چهارم و پنجم را مشخص نکرد.

اسبقی به دلیل مصدومیت برابر علیرضا نصرآزادانی در فینال جام باشگاه های آسیا از تورنمنت هلند جا ماند و عملکرد معتمد، نصر و مهرداد نورمحمدی نیز در این مسابقات رضایت بخش نبود. در وزن پنجم نیز سیدمحمد رفیعی مدال طلا گرفت اما مسعود حجی زواره و فرزاد عبدالهی نتوانستند به نتیجه لازم برسند تا مربیان تکلیف این وزن را به انتخاب سال جدید بکشانند.

سرمربی تیم ملی در ادامه مسعود حجی زواره را برای وزن پنجم انتخاب کرد اما با اعلام اینکه باقری معتمد در هلند دچار مصدومیت شده نظر پزشکی را برای برگزاری رقابت انتخابی یا گزینش مربیان در وزن چهارم اعلام کرد. پاسخ ندادن معتمد و انصراف اسبقی باعث شد تا علیرضا نصرآزادانی به عنوان آخرین مسافر جهانی روسیه از سوی مربیان انتخاب شود.

تغییرات 50 درصدی

تیم مقانلو با تغییر 50 درصدی نسبت به تیم جهانی مرتضی کریمی در سال 2013، راهی رقابت های جهانی 2015 روسیه می شود. تیمی که تغییرات زیادی در سبک وزن داشته اما در اوزان بالا تغییرات کمتری در آن دیده می شود.

در دوره گذشته مسابقات جهانی در مکزیک، سیداحسان نقیب زاده، هادی مستعان، محمد خمسه و بهنام اسبقی در اوزان اول تا چهارم قرار داشتند که این نفرات جای خود را به کاظمی، عاشورزاده، یعقوبی و نصرآزادانی داده اند. عمیدی و خدابخشی تکواندوکاران اوزان ششم و هفتم در این دوره جابجا شده اند. در اوزان پنجم و هشتم همان نفرات دوره گذشته یعنی مسعود حجی زواره و سجاد مردانی به پیکارهای جهانی رسیده اند.

فرصت جدید برای نصر

نکته جالب توجه تیم ملی برای رقابت های روسیه حضور نصرآزادانی بعد از یک دوره غیبت در مسابقات جهانی است.

نصر در دوره گذشته پیکارهای جهانی تن به خواسته مربیان تیم ملی برای کاهش وزن نداد تا مسابقات جهانی را از دست بدهد. در سال 2013 در واقع با انتخاب حجی زواره در وزن پنجم از نصر خواسته شد تا در وزن چهارم مبارزه کند اما او مصدومیت را بهانه قرار داد تا بهنام اسبقی که مربیان اعتقاد چندانی نسبت به وی نداشتند در وزن چهارم قرار بگیرد و اتفاقا همین بازیکن با کسب تنها مدال طلا برای ایران آبروداری کرد.

اما این بار بحث جمع آوری امتیازات المپیکی و شرایط خوب تکواندو در وزن دوم المپیکی باعث شد تا نصر برای رقابت های جهانی روسیه که دارای بیشترین امتیاز برای رسیدن به بازیهای المپیک ریو است در وزن چهارم مبارزه کند!

البته مصدومیت اسبقی و معتمد هم فرصتی برای نصر محسوب می شود تا شانس خود را برای المپیک امتحان کند.

تکواندوی ایران در دوره گذشته رقابت های جهانی با تک مدال طلای بهنام اسبقی در وزن چهارم و دو نقره هادی مستعان در وزن دوم و سجاد مردانی در وزن هشتم با امتیاز نزدیک نسبت به میزبان نایب قهرمان جهان شد.

تیم ملی تکواندو در غیاب مستعان و اسبقی چهره های مستعد و خوبی دارد که امیدواری های زیادی به ایران داده است. عاشورزاده، خدابخشی و مردانی سه بازیکنی هستند که در بین برترین های رنکینگ المپیکی قرار دارند.

انتهای پیام/

گزارش از: انسیه بحری

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، نصر ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار