رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان با تاکید بر اینکه استان گیلان از شاخص‌های متوسط توسعه‌ای عقب‌تر است، گفت: انتظار می‌رود که دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این استان کند تا حداقل این شاخص‌ها به حد متوسط برسد.

محمدحسین قربانی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران با اشاره به سفر دو روزه رئیس جمهور به استان حوزه انتخابیه‌اش، اظهار داشت: بسیار مفتخریم که اولین سفر دولت در سال جدید به استان ما تعلق دارد.

وی افزود: همان گونه که سفرهای دولت در شهرهای مختلف می‌تواند منشأ خیر و برکت باشد گیلان نیز از این قاعده مستثنی نیست، مقدمات این سفر در شش جلسه کاری با استاندار، مجمع نمایندگان، رئیس جمهور، سخنگوی دولت و وزرا برگزار شد و در آن راه‌های توسعه‌ای استان گیلان به صورت استانی و سپس شهرستانی مطرح شد.

قربانی با تأکید بر این که استان گیلان از شاخص‌های متوسط توسعه‌ای عقب‌تر است، اظهار داشت: در این راستا انتظار می‌رود که دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به این استان کند تا حداقل این شاخص‌ها به حد متوسط برسد، متأسفانه از ظرفیت‌ها و بسترهای لازم این استان در جهت سرمایه‌گذاری به نحو شایسته‌ای استفاده نشده است.

وی افزود: دغدغه اصلی ما همواره این است که آب‌، برق، گاز و جاده‌های روستایی مورد توجه ویژه دولت قرار گیرد، چرا که برخی از راه‌های روستایی این استان 35 سال پیش آسفالت شده و نیاز به ترمیم دارد.

نماینده مردم گیلان در مجلس با اشاره به پروژه‌های در دست احداث این استان تصریح کرد: یکی از پروژه‌های مهم راه‌آهن "قزوین - رشت" است که همواره مورد توجه مجمع نمایندگان این استان و استانداری است، همچنین مسیر 11 کیلومتری آزادراه منجیل - لوشان یکی دیگر از پروژه‌هاست که باید هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

قربانی اضافه کرد: کشاورزی نیز یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه جدی دولت قرار بگیرد چرا که بیش از 50 هزار هکتار مزارع شالیزاری همچنان بدون توسعه مانده و در دستور کار قرار گرفته است.

این نماینده مجلس با انتقاد از دولت‌های گذشته که برخی از پروژه‌های این استان را همچنان بلاتکلیف گذاشته اند، اظهار داشت: راه‌آهن و اتوبان قزوین - رشت هنوز به بهره‌برداری نرسیده  و مجمع نمایندگان این استان از دولت می‌خواهند یک نقطه اثری را در استان گیلان داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان، در پایان خاطرنشان کرد: پروژه‌های ویژه افتتاح در دستور کار نیست و دو پروژه در سطح ملی داشتیم که در سفر یک روزه معاون رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار