کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا از برگزاری جلسه استماع در روز چهارشنبه دوم اردیبهشت درباره مذاکرات هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه اینترنتی کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، این کمیته با انتشار اطلاعیه‌ای از برگزاری جلسه استماع در روز چهارشنبه بیست و دوم آوریل (دوم اردیبهشت) درباره موضوع اتمی ایران با حضور کار‌شناسان خبر داد. 

این کمیته اعلام کرد در روز چهارشنبه بیست و دوم آوریل جلسه استماع را به منظور بررسی چارچوب توافق اخیر با ایران برگزار می‌کند. این جلسه با عنوان «توافق هسته‌ای با ایران: آیا می‌توانیم اعتماد کنیم؟ آیا می‌توانیم راستی آزمایی کنیم؟» برگزار خواهد شد. 

«اد رویس» رئیس این کمیته درباره این جلسه گفت: مسئله بازرسی و راستی آزمایی موضوعی کلیدی برای کنگره به منظور بررسی هرگونه توافق نهایی هسته‌ای است. آیا بازرسان اجازه دسترسی سریع، بدون مانع و بدون محدودیت مکانی را خواهند داشت؟ آن‌ها با چه کسانی گفتگو خواهند کرد و چه اسنادی را می‌توانند بررسی کنند. آیا آن‌ها می‌توانند نمونه‌های زیست محیطی بردارند؟ لازم است تمامی این مسائل حل و فصل شود. 

وی افزود: در این جلسه، کمیته سخنان بازرسان و کار‌شناسان ارشد تسلیحاتی پیشین را خواهد شنید تا میزان اعتبار ادعاهای دولت درباره راستی آزمایی را بررسی کند. 

در این جلسه، «چارلز دوئلفر» رئیس پیشین کمیسیون ویژه سازمان ملل درباره عراق (آنسکام) و «دیوید آلبرایت» رئیس اندیشکده دانش و امنیت بین المللی به عنوان شاهد حضور خواهند داشت.


انتهای پیام/
برچسب ها: ایران ، امریکا ، هسته ای ، جلسه ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار