وزیر امور خارجه عراق ضمن رد هرگونه مداخله نظامی خارجی در خاک این کشور گفت ایران نخستین کشوری بود که پس از حمله داعش به عراق، حمایت خود را از بغداد اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری المدی پرس، «ابراهیم جعفری» وزیر امور خارجه عراق هرگونه مداخله نظامی خارجی را در عراق رد کرد.

جعفری روز یکشنبه در نشستی با عنوان «سیاست عراق در منطقه ناآرام» در دوحه اعلام کرد: بغداد با هر گونه مداخله نظامی خارجی در عراق به شدت مخالف است و کسانی که هم اکنون با گروه‌های تروریستی در عراق مبارزه می‌کنند، ارتش و نیروهای داوطلب مردمی عراق هستند و نیروهای خارجی در عراق حضور ندارند. 

جعفری با تاکید بر حضور شمار زیادی از مشاوران نظامی ایران در عراق گفت: ایران از نخستین کشورهایی بود که حمایت خود را از عراق در جنگ علیه داعش اعلام کرد. 

جعفری افزود: حضور ایران در عراق فقط در چارچوب همکاری در سطح مشاوران نظامی است و در حال حاضر تعداد زیادی از مستشاران نظامی ایران و برخی کشورهای دیگر برای کمک به ارتش عراق در جنگ علیه داعش در این کشور حضور دارند. 

 جعفری تصریح کرد: پس از حمله داعش به عراق ایران از اولین کشورهایی بود که از دولت عراق حمایت کرد؛ در حالی که ائتلاف بین المللی از ابتدای حمله داعش، کمکی به دولت عراق نکرد. 

جعفری ادامه داد: هم اکنون فقط عراقی‌ها و تحت نظارت کامل ارتش عراق با گروههای تروریستی مبارزه می‌کنند و تنها یک مرکز تصمیم گیری برای ادامه جنگ با داعش وجود دارد.

انتهای پیام/



برچسب ها: ایران ، عراق ، کمک ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار