این روزها هر چیزی را می‌توان از طریق اینترنت خریداری کرد حتی شیر مادر را!! به تازگی سایت‌هایی در فضای مجازی راه‌اندازی شده است که شیر مادر را به فروش می‌رسانند.

فروش اینترنتی شیر مادربه گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد فروش آنلاین شیر مادر در سایت‌ها خالص نمی‌باشد و تلفیقی از شیر گاو یا افزودنی‌ها مجاز است و تنها ۱۰ درصد آن را شیر مادر تشکیل می‌دهد. پزشکان هشدارهایی را در خصوص مضر بودن این شیرها اعلام کرده‌اند اما همچنان در آمریکا سایت‌هایی وجود دارند که به صورت آنلاین شیر مادر می‌فروشند. با توجه به اینکه شیر مادر از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند مادران وسوسه می‌شوند تا با حضور در این سایت‌ها به صورت آنلاین به خرید و فروش شیر بپردازند.

محققان آمریکایی با بررسی بیش از ۱۰۲ نمونه شیر مادر که در سایت‌ها به صورت آنلاین به فروش می‌رسید به این نتیجه دست یافتند که کودکان و نوزادانی که به آلرژی یا بیماری معده حساسیت دارند یک نوع ریسک محسوب می‌شود. دکتر سارا کیم گفت: نوزادانی که شیر مادر مخلوط با شیر گاو را بنوشد به شدت بیمار خواهند شد.

البته پیش‌تر از این نیز محققان گفته بودند شیر مادری که با شیر گاو مخلوط شده باشد موجب کاهش ایمنی بدن نوزادان در برابر بیماری‌های عفونی خواهد شد، بررسی‌ها نشان می‌دهند که ۷۵ درصد شیرهایی که در اینترنت به فروش می‌رسد حاوی باکتری یا ویروس بوده است با این حال ۲۱ والدین آمریکایی در اینترنت دنبال یافتن شیر مادر برای کودکان خود هستند.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار