"شبلی" لغو تحریمهای کشورمان را به تأیید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منوط کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از "رویترز،" "سوسن شبلی" -- سخنگوی وزارت خارجه آلمان -- امروز در سخنانی لغو کامل تحریمهای ایران را به اجرای کامل مفاد توافق هسته‌ای نهایی موکول کرد. وی معتقد است تهران برای لغو تحریم‌ها باید ابتدا گامهایی عملی بردارد.


"شبلی" در این خصوص مدعی شد: "البته ما علاقه ایران را به لغو تحریمها در اسرع وقت درک می‌کنیم؛ ولی هنوز درباره یک برنامه زمانبندی‌شده و ماه‌ها و روزهای مندرج در آن صحبت نکرده‌ایم. تحریمها فقط در صورت اجرای کامل مفاد توافق نهایی از سوی ایران و در صورت تأیید اجرای آن از طرف آژانس بین‌المللی انرژی اتمی لغو خواهد شد. ... تعیین این که تحریمها چه روزی لغو می‌شود در اختیار ایران است.


این در حالی است که مقامات بلندپایه دولت آلمان و اعضای ارشد حزب دموکرات مسیحی این کشور، حصول توافق هسته‌ای نهایی را برای آلمان مثبت ارزیابی کرده‌اند. شرکتهای آلمانی امیدوارند در صورت حصول توافق احتمالی، با شرکتهای ایرانی قراردادهایی چند میلیارد یورویی منعقد کنند. سازمان مهندسان آلمان نیز از بانکهای این کشور خواسته‌است سیاستهای مالی خود را در تعامل با کشورمان اصلاح کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار