لاریجانی گفت: باید تلاش کنیم نیازهای کشور را در زمینه سلامت برآورده کنیم و مشکلات بومی این حوزه را برطرف کنیم، همچنین آموزش پزشکی را متناسب با نیاز کشور توسعه دهیم.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت در مراسم تودیع و معارفه خود که در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: مسئله بهداشت و آموزش پزشکی مسئله مهمی محسوب می‌شود و هم‌اکنون گستره بسیار عظیمی در کشور با تلاش روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی وجود دارد. امروز 160 هزار دانشجو در وزارت بهداشت وجود دارد که 35 هزار نفر در تحصیلات تکمیلی رشته‌های پزشکی فعالیت می‌کنند. 

وی افزود: بیش از 200 رشته مقطع در وزارت بهداشت وجود دارد که هر کدام می‌توانند منشا اثر باشند، باید تلاش کنیم نیازهای کشور را در زمینه سلامت برآورده کنیم و مشکلات بومی این حوزه را برطرف کنیم، همچنین آموزش پزشکی را متناسب با نیاز کشور توسعه دهیم.

معاون پژوهشی وزارت بهداشت ادامه داد: اگر بخواهیم حضور موثری در منطقه داشته باشیم، باید تطابق بیشتری با دنیا پیدا کنیم تا بتوان به مرجعیت علمی در حوزه پزشکی دست یافت.علاوه بر آن در برخی رشته‌ها باید به سمت نیروی متخصص و کارآفرین رفت و در زمینه‌‌ آموزش پزشکی پاسخگو باید گام برداشت. 

لاریجانی تصریح کرد: در زمینه آموزش پزشکی شبکه‌ای نیرومند از دانشگاه‌های این حوزه ایجاد نماییم که هم افزایی کنند و دانش بومی را ایجاد نمایند. امیدواریم بتوان در قالب 12 سیاست کلان حوزه پزشکی و 50، 60 راهبر به همراه 70، 80 بسته عملیاتی این مسئله را دنبال کرد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.