عضو هیئت امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی خبر داد

وجود 24 هزار بیمار دیالیزی در کشور/ بیماران پیوند کلیه همچنان در صف نوبت

دکتر آرمان گفت: در حال حاضر حدود 24 هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارد.

داریوش آرمان عضو هیئت امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: با توجه به افتتاح بخش‌های جدیدی در کلینیک شفا در آخرین روزهای سال 93، ارائه خدمات در زمینه‌های دیالیز خونی و همودیالیز، فوق تخصصی گوش، حلق و بینی، سنجش تراکم استخوان، فوق تخصصی قلب، روان‌پزشکی و چند بخش دیگر به این کلینیک افزوده شد.

وی بیان داشت: از ابتدای امسال بیماران دیالیزی و پیوند کلیه در سراسر کشور می‌توانند به منظور ویزیت رایگان متخصصین قلب، کلیه، گوش حلق و بینی، روانپزشکی و دیالیز به کلینیک شفا مراجعه کنند.

عضو هیئت امنای انجمن حمایت از بیماران کلیوی با اشاره به مسئله نوبت‌دهی بیماران نیازمند به پیوند کلیه اظهار داشت: مسئله نوبت‌دهی برای پیوند کلیه با توجه به تعداد بالای متقاضیان این عمل همچنان ادامه دارد.

آرمان ادامه داد: امیدواریم در سال جاری مردم، در مواجه با افراد مرگ مغزی در خانواده خود پس از اعلام تیم پزشکی در این خصوص بدون هیچ درنگی اعضای بدن بیمار را اهدا نمایند. در صورتی که اهداکنندگان کلیه در بین افراد مرگ مغزی 2 برابر وضع موجود شود اهدای کلیه از افراد زنده به حداقل ممکن خواهد رسید و هیچ کس در نوبت پیوند کلیه قرار نخواهد داشت.

وی با اشاره به آمار بیماران دیالیزی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 24 هزار بیمار دیالیزی در کشور وجود دارد که بخش قابل توجهی از آن‌ها نیازمند پیوند کلیه هستند و کاندید انجام این عمل محسوب می‌شود. البته شرایط ویژه‌ای چون شرایط ایده‌آل جسمانی و پذیرش بدن فرد بیمار برای انجام پیوند کلیه وجود دارد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار