معاون برنامه ريزی و تحقيقات مديرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: صادرات برق از محل توليد مازاد شرکت برق به افغانستان به ميزان يک و نيم برابر افزايش خواهد يافت.

افزایش یک و نیم برابری صادرات برق به افغانستانبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ معاون برنامه ريزي و تحقيقات مدير عامل شرکت برق منطقه اي خراسان با بيان اين مطلب گفت: بيش از 237 هزار مگاوات برق از نيروگاه خراسان رضوي به افغانستان   صادر شده است که از حيث ارزشي بيش ازسي ميليون دلاردر امد ارزي داشته است و اين ميزان صادرات در سال نودو چهار يک و نيم برابر افزايش خواهد يافت.

رجبي مشهدي با بيان اينکه در خراسان سه ميليون مشترک برق وجود دارد گفت: شصت درصد مصرف برق استان صرف صنعت و کشاورزي مي‌شود که متوسط مصرف صنعت در کشور زير پنجاه درصد است.

معاون برنامه ريزي و تحقيقات مدير عامل شرکت برق منطقه اي خراسان  ادامه داد: مشترکان خراساني در حد الگوي مصرف برق مصرف مي‌کنند.

وي گفت : در بحث اقتصاد مقاومتي در بين صنعت برق کشور پيشتاز هستيم و بيش از 95 درصد تجهيزات استفاده شده و همچنين نرم‌افزارها و سيستم‌هاي کنترلي با همکاري دانشگاه‌هاي داخل کشور توليد شده است.

رجبي مشهدي با بيان اينکه تلفات در حوزه برق به کمتر از  ده درصد رسيده بيان کرد: اين در حالي است که ميانگين کشوري 15 درصد است.

وي با اشاره به ارزيابي وزارت نيرو در کشور ، خراسان رضوي رتبه نخست در کاهش هزينه‌ها را کسب کرده است ادامه داد:در صدد هستيم تا علاوه بر برقي کردن چاه‌هاي کشاورزي با کمک مسئولان ، ماشين‌ها و موتورهاي برقي در سطح شهر را نيز با اتکا به دانش بومي برقي کنيم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار