مطالعات نشان می‌دهند که ارتباط بین شوک نخاعی و بروز مشکلات و اختلالات دستگاه ادراری به ویژه اختلال عملکرد مثانه بسیار قابل ملاحظه است.

سهراب محمودی جراح و متخصص ارتوپدی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تظاهرات بالینی اولیه آسیب دیدگی حاد نخاعی به محل و میزان صدمه و آسیب بستگی دارد که بروز احساس درد، گرم شدن محل آسیب دیده، فقدان حرکات ادراری و اختلال عملکرد روده و مثانه از مهمترین آنها است.

وی افزود: در شوک نخاعی، فعالیت نخاع در اثر یک صدمه و آسیب به طور ناگهانی دچار افت شدید می‌شود و در نتیجه عضلات اطراف محل آسیب دیده شل و حتی فلج می‌شوند.

محمودی با اشاره به اینکه شوک نخاعی بر روی اندام‌ها و بافت‌های داخلی بدن به ویژه دستگاه گوارشی و ادراری تأثیرات زیادی بر جای می‌گذارد، تأکید کرد: مطالعات نشان می‌دهند که ارتباط بین شوک نخاعی و بروز مشکلات و اختلالات دستگاه ادراری- تناسلی به ویژه اختلال عملکرد مثانه بسیار قابل ملاحظه است.

وی گفت: در بسیاری از موارد مبتلایان به مشکلات و آسیب‌های نخاعی از این ارتباط بین آسیب ایجاد شده و بروز مشکلات ادراری و گوارشی به ویژه اختلالات عملکرد مثانه اطلاع کافی و حتی لازم ندارند.




انتهای پیام/

برچسب ها: نخاع ، فلج ، عضلات ، گوارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار