این سندروم را با انجام یک سری نکات نرمشی می توان درمان کرد.

دکتر رجایی متخصص ارتوپد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سندروم گردن پیامکی  بیماری شایع و مدرنی است که با استفاده طولانی مدت ( 4 ساعت مداوم در روز) از ابزار الکترونیکی چون تلفن همراه ، تبلت، کامپیوتر، لب تاپ، به وجود می‌آید.این بیماری با درد مداوم  و اذیت کننده همراه است که بیشتر قسمت‌های گردن، آرنج، انگشتان دست، مج و کمر را درگیر می‌کند.

وی ادامه داد: طرز نشستن افراد نیز در ایجاد این سندروم گردن پیامکی در نواحی کمر و گردن نقش دارد. در واقع هنگامی که افراد برای طولانی مدت سر خود را بر روی ابزار الکترونیکی خم می کنند، باعث فشار آمدن به ستون فقرات و نخاع آنها شده و مشکلات بسیار جدی به همراه خواهد داشت.

این متخصص ارتوپد خاطر نشان کرد: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری لازم است افراد مدت زمان کمتری از این ابزار استفاده کنند و یا در صورتی که فرد بنا به اجبار شغلی به مدت طولانی بنشیند، می توانند طرز نشستن خود را تغییر دهند و با ثابت نگه داشتن سر و گردن و تنها با حرکت چشمان خود کارشان را پیش ببرند.

گفتنی است، برای  درمان سندروم گردن  پیامکی می‌توانند از ورزش‌هایی چون شنا و حرکات نرمشی استفاده کنند، حرکاتی که خلاف وضعیتی که قرار داشتند، باشد برای مثال می توان به باز نگه داشتن آرنج و انگشتان دست به مدت 20 ثانیه اشاره کرد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار