یاسوج؛

بیانیه لوزان متضمن منافع ملی است

معاون سیاسی و امنیتی استاندارکهگیلویه وبویراحمد گفت: بیانیه لوزان مبتنی بر معادله برد - برد تدوین و شکل گرفته و با توجه به شرایط راهبردی منطقه و دنیای کنونی به نحو مناسبی متضمن منافع ملی است.

فتاح محمدی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ،  افزود: اثبات صلح آمیز بودن و ادامه فعالیت هسته ای ایران با توان علمی و تکنولوژی داخلی از مهمترین دستاوردهای تیم مذاکره کننده در دولت یازدهم بوده است.

وی به اشاره به فتوای مقام معظم رهبری مبنی بر حرام بودن تولید سلاح های شیمیایی و اتمی، گفت: اثبات حقانیت هسته ای و اعلام این فتوا به عنوان یک سند راهبردی و منشور حقوقی و جهانی از دیگر دستاوردهای بزرگ تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در لوزان سوییس بوده است.

وی تصریح کرد: تلاش برای لغو کامل تحریم های ظالمانه غرب در موضوع هسته ای از دیگر دستاوردها و اقدامات اساسی مذاکره کنندگان بوده که پیامدهای سیاسی اقتصادی زیادی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.

محمدی اظهار کرد: تیم مذاکره کننده ایران توانست با منطق قوی ، تدبیر و شجاعت رفع کامل تحریم ها را به عنوان یک مطالبه جدی در موضوع هسته ای مطرح کند.

این استاد حقوق بین الملل در دانشگاه های کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: ارجاع پرونده هسته ای کشور از همان ابتدا به شورای امنیت سازمان ملل امری غیرقانونی و مغایر با ضوابط ، اصول و ضوابط بین المللی بوده است.

معاون استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: ارسال پرونده هسته ای ایران به شورای امنیت و صدور چند قطعنامه در حالی بودکه از سوی آژانس انرژی اتمی سندی مبنی بر وجود انحراف در مسیر قانونی پروژه هسته ای ایران به اثبات نرسیده بود و آژانس از اقدامات و اهرم های خود در این زمینه استفاده نکرد.

وی اقدام و هوشیاری تیم مذاکره کننده ایران برای مکتوب و الزام آور کردن توافقات هسته ای از سوی مجامع بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل را یادآور شد و افزود: این مهم خود مهر تاییدی بر نبود انحراف در فرایند برنامه هسته ای ایران در طول سالیان اخیر بوده است.

محمدی ابراز داشت: بیانیه صادره در لوزان بیانگر این است که تمامی تحریم ها و قطعنامه های تصویب شده در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد به طور قطع مغایر با ضوابط ، اصول و قوانین نظام بین المللی بوده است.

وی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده نیز با صراحت، درایت، شجاعت و عقلانیت مظلومیت ایران برای اعمال فشارها و تصویب قطعنامه های شورای امنیت در ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل برای دنیا به اثبات رساند.

محمدی افزود: فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد مشتمل بر دو بخش است که یک بخش آن اعمال انواع فشارها و تحریم های ظالمانه اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک بوده است.

وی تصریح کرد: مرحله بعدی و آخر این قطعنامه نیز استفاده از قوه قهری و نظامی است که بارها از سوی برخی مقامات کشورهای غربی و به ویژه آمریکا مطرح شد.

وی همچنین شعار محوری امسال مبنی بر 'دولت و ملت همدلی و همزبانی' از سوی مقام معظم رهبری را به عنوان یک راهبرد و موضوع استراتژیک در پیشبرد اهداف و توسعه همه جانبه کشور دانست.

محمدی تاکید کرد: رهبر فرزانه انقلاب با توجه به شرایط موجود کشور از جمله مساله مهم انتخابات مجلس در اسفند امسال، موضوع هسته ای و شرایط خاص اقتصادی خواستار همکاری، همدلی و هم نوایی بیشتر ملت و دولت شد.

وی همدلی را به معنای انسجام درونی و باطنی و نیز تقویت وحدت کلمه از جانب ملت و همزبانی را نیز بیان و اظهار نظر علنی و ظاهری دانست و گفت: رمز موفقیت و پیشرفت همه جانبه کشور در تحقق این مهم است.

محمدی افزود: البته اعلام این شعار راهبردی از سوی مقام معظم رهبری به معنای مطالبه گری و انتقادهای منصفانه و دلسوزانه نکردن مردم از کارگزاران و دولتمردان نیست.

وی گفت: در عین حال دولت نیز باید در این راستا خود را موظف و ملزم به تلاش و خدمت صادقانه و مضاعف به مردم بداند ودر این راستا تلاشهای ارزشمندی از خود برجای گذاشته است.

انتهای پیام /ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.