بررسی‌ها نشان می‌دهد که سندرم فیبرومالژیا با عوامل ژنتیکی در ارتباط بوده و فعالیت مغز نیز می‌تواند با این نوع سندرم در ارتباط باشد.

هوشنگ فقاهت متخصص روماتولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: سندرم فیبرومالژیا نوعی سندرم است که با مجموعه‌ای از علائم و عوارض نظیر درد و احساس خستگی همراه بوده و عضلات، لیگامان‌ها و تاندون‌ها در آن، دچار درد و اختلال عملکرد می‌شوند.

وی با بیان اینکه درصد قابل ملاحظه‌ای از افراد جوامع مختلف به سندرم فیبرومالژیا مبتلا بوده و یا تحت تاثیر آن هستند، اظهار داشت: اگر چه علت کاملا دقیق این سندرم تاکنون مشخص نشده است، اما برخی از عوامل را در خصوص این بیماری مطرح کرد‌ه‌اند.

فقاهت تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می دهند که سندرم فیبرومالژیا با عوامل ژنتیکی در ارتباط بوده و فعالیت مغز نیز می‌تواند با این نوع سندرم در ارتباط باشد.

وی خاطر نشان کرد: تاکنون در خصوص سندرم فیبرومالژیا اطلاعات نسبتا کمی منتشر شده است، اما موضوع مهم این است که این سندرم درصد قابل توجهی از افراد جوامع مختلف را در گیر کرده است و بسیاری از افراد مبتلا به آن در مراحل ابتدایی بیماری هیچ علامت مشخصی از آن را از خود بروز نمی‌دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار