والیبال‎ زدگی موضوعی ‎است که بسیاری از کارشناسان و اهالی فن را برای ادامه روند روبه‎رشد والیبال نگران کرده است، حال باید دید که فدراسیونی‎ها چه برنامه‎ای برای رفع این مشکل در دستور کار دارند.

کارخانه: باید مدتی توپ را از ملی پوشان دور کردمصطفی کارخانه مربی بینالمللی والیبال در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهارداشت: در طول مسابقات لیگ1393 خستگی و والیبال‎زدگی در بین ملی‎پوشان محسوس بود اما در روزهای پایانی که حساسیت بازی‎ها بالا رفته بود ستاره‎ها چهره دیگری از خود را به نمایش گذاشتند. ‎ملی‎پوشان سال گذشته بی‎وقفه در مسابقات متعدد و سنگین از جمله لیگجهانی، قهرمانی جهان و بازی‎های آسیایی شرکت کرده بودند و این مساله علت اصلی خستگی آن‎ها بود.

کارخانه در ادامه اظهارداشت: باید در برخی موارد ملی‎پوشان را از والیبال دور کرد تا توپ را برای مدتی نبینند، در شرایط کنونی این فرصت برای بازیکنان کمتر پیش می‎آید، لازمه رفع این مشکل بالا بردن قدرت تیم ملی(ب) است باید آن‎ها هم در شرایط سخت قرار بگیرند تا به رشد مطلوب دست پیدا کنند و در زمان نیاز به جای ستاره‎ها در ترکیب تیم ملی(الف) بازی کنند.

وی خاطرنشان کرد: در لیگ امسال پدیده‎های زیادی(امین علوی، حامد رضایی، حسن صنوبری، جواد معنوی‎نژاد، رضا صفایی و...) دیده شدند که می‎توان با سرمایه‎گذاری و برنامه‎ریزی روی آن‎ها، در آینده‎ای نزدیک شاهد رشد تعداد ستاره‎های والیبال کشور بود.

مربی بین‎المللی والیبال یادآورشد: از بازیکنان مطرح و صاحبنام مثل قائمی، موسوی، میرزاجانپور، غلامی و... همه انتظار و توقع ارائه بازی خوب دارند ولی برخی دیگر که تا به حال تجربه حضور در تیم ملی بزرگسالان را نداشتهاند عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشتند.

کارخانه کاهش سطح کیفی لیگ سال 1393 را به خاطر 2 گروهی شدن آن دانسته و در این خصوص می‎گوید: اگر تمام تیم‎ها مثل دوره‌‎های قبل در یک گروه بازی می‎کردند کار برای شرکت‎کنندگان سخت و جذابیت مسابقات بالاتر می‎رفت.

داوری‎های لیگ سال93 برخلاف دیگر سال‎ها کمتر مورد انتقاد فعالان قرار گفت، سرمربی اسبق تیم ملی جوانان هم ضمن تایید این مطلب گفت: ما امسال تنش‎های داوری را کمتر دیدیم و من ندیدم مربیان بعد از باخت علت شکست خود را گردن داور بیاندازند این به معنای رشد همه‎جانبه والیبال ایران است.

کارخانه رشد فرهنگی در بین تماشاگران را از دیگر نکات مثبت لیگ دانست و اظهارداشت: چون والیبال ما در سطح جهانی رشد کرده تاثیر آن در تمامی ابعاد مشهود و ملموس بود و در تمامی موارد ما در لیگ برتر، جهانی شدن‎مان را احساس کردیم.

سلیقه‎ای بودن نوع اجرای مسابقات از نگاه وی نقطه ضعف بیست‎وهشتمین دوره لیگ بود و افزود: هیچ کجای دنیا اجرای مسابقات باشگاهی سلیقه‎ای نیست، مسئولان برگزار کننده باید ابتدای فصل در خصوص چگونگی اجرای رقابت‎ها چارت خود را ارائه داده و آن‎را تا پایان دنبال می‎کنند، تغییرات ایجاد شده در نوع برگزاری مسابقات شوک منفی را به تیم وارد و کارهای تیم را مختل می‎کند.

کارخانه در خصوص خارجی‎های حاضر در لیگ گفت: کادر فنی تیم‎ها امسال در زمان جذب یار خارجی حساسیت زیادی به خرج دادند، آمدن بازیکنان فنی و خوب از دیگر کشورها باعث شد تا دیدارهای لیگ در سطح فنی خوبی دنبال شود. حتی وقتی معروف از ارومیه جدا شد همه نگران وضعیت این تیم بودند ولی ورمیلیو توانست با آمدنش در ترکیب شهرداری ارومیه شرایط فنی این تیم را به خوبی در سطح بالا ادامه دهد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار