خرازی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ترکیه کریدور حضور تروریست‌های تکفیری است

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: اردوغان اندازه خود را نمی‌داند و در منطقه شکست خورده است و عربستان سعودی، قطر و ترکیه که از داعش حمایت مالی داشته‌اند، شکست خورده‌اند.

ترکیه کریدور حضور تروریست‌های تکفیری استصادق خرازی سفیر سابق ایران در فرانسه سفیر سابق ایران در فرانسه در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، درباره اظهارات ضدایرانی اردوغان اظهار داشت: تعجب می‌کنم از اردوغان که چنین حرف‌های نسنجیده‌ای را مطرح کرده که هم به لحاظ تاریخی و هم حزبی مدیون ایران است.

خرازی با اشاره به حمایت ایران به عنوان پرچمدار حمایت از دنیای اسلام در ملل منطقه اعم از شیعه و سنی تأکید کرد: مگر مردم بوسنی و افغانستان و بالکان و ملت مظلوم فلسطین که سالیان سال در مصاف با استکبار جنگیده‌اند، شیعه‌اند و اصلاً بحث شیعه و سنی که اردوغان مطرح می‌کنند موضوعیت ندارد.

*** ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه است

وی با اشاره به شکست سیاست‌های ترکیه در سوریه و لیبی و امکاناتی که دولت اردوغان برای تروریست‌های تکفیری فراهم کرده و این که ترکیه کریدور حضور ترویست‌های تکفیری است، یادآور شد: اردوغان اندازه خود را نمی‌داند و در منطقه شکست خورده است و عربستان سعودی، قطر و ترکیه که از داعش حمایت مالی داشته‌اند، شکست خورده و امروز بر اساس سخنان مسئولین غربی ایران پرچمدار مبارزه با تروریسم در منطقه است.

*** ارتش عربستان در منطقه یک ارتش اجاره‌ای است / ارتش اسرائیل از پس چند هزار پارتیزان برنیامد

سفیر سابق ایران در فرانسه با اشاره به این که ارتش عربستان در منطقه یک ارتش اجاره‌ای است و نیروهای خود را از کشورهای منطقه جذب می‌کند، یادآور شد: در جنگ 33 روزه که ارتش اسرائیل به مراتب قدرتمندتر از ارتش عربستان سعودی بود از پس چند هزار نیروهای پارتیزانی برنیامد و در اواخر جنگ 33 روزه آمریکا و اسرائیل با هم مشکل‌شان حل شود.

*** در بحران یمن مردم این کشور پیروز خواهند شد

خرازی گفت: ارتشی که فاقد اقداماتی آفندی و پدافندی است و تمرکز آن بر روی نیروی هوایی خود است، قطعاً از نیروی چند میلیونی یمن شکست می‌خورد و در بحران یمن مردم این کشور پیروز خواهند شد و جایگاه ویژه‌ای در بین ملل اسلامی در آینده کسب خواهند کرد.

*** اطرافیان پادشاه عربستان آرمان‌های صهیونیست‌ها را دنبال می‌کنند

وی در پایان با اشاره به نقش مضر عربستان سعودی در منطقه خاطرنشان کرد: گویی پادشاه جدید عربستان اطرافیانی دارد که آرمان صهیونیست‌ها را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار