باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد:

اهمیت فرزندداری در نشاط خانواده/فرزندداری با شادمانی و معنا در زندگی پیوند دارد

برخلاف تصورهای غلط و باورهای رایج، پدر و مادرها در مقایسه با زوج‌هایی که فرزند ندارند، میزان بالاتری از شادمانی و معنا را در زندگی خود تجربه می‌کنند.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ، دانشمندان و اساتید دانشگاه بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده بر این باورند که پدر و مادرها هنگامی که در طول روز از فرزندان مراقبت می‌کنند، خوشحال‌تر از زمانی هستند که درگیر فعالیت‌های روزانه خود هستند.

این یافته‌ها در زنجیره‌ای از مطالعه‌ها در آمریکا و کانادا در مقاله‌ای با عنوان کودکان بیشتر با شادکامی ارتباط داده می‌شوند تا بدکامی، در دفاع از فرزندداری پدیدار شد.

سونیا لیوبومیرسکی، استاد روانشناسی در دانشگاه کالیفرنیا و یکی از فرهیختگان پیشگام در روان‌شناسی مثبت معتقد است که صرف داشتن فرزند دوم والدین را شادمان نمی‌کند، بلکه فرزندداری با شادمانی و نگرش مثبت به زندگی همراه است.

این یافته‌ها بخشی از یک موج پژوهش است که نتیجه می‌گیرد فرزندداری، علی‌رغم افزایش مسئولیت‌ها،‌ به نسبت بیشتر با حس خوشحالی و درک زندگی پیوند دارد.

نتایج این مطالعه همچنین به موازات دیدگاه‌های تحولی (تکاملی) قرار دارد که چنین القا می‌کند که فرزند داشتن یکی از نیازهای اساسی هر زن و شوهری به شمار می‌آید.

برخلاف پژوهش‌های علمی و اعلان‌های رسانه‌ای تکراری،‌ افراد ممکن است در فرزندداری آرامش خاطر بیابند و نگهداری از فرزند به راستی با حس‌های شادمانی و معنا در زندگی پیوند داشته باشد. / گزارش از سیدشایان جعفری ولیکی

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار