با نزدیک شدن به نوروز، افراد به نظافت کلی منزل یا خانه تکانی مشغول هستند که بهتر است این آیین به نحو مناسبی انجام شود تا از فواید مثبت آن بهره مند شویم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خانه تکانی یکی از آیین‌های نوروزی است و مردم بیشتر مناطق و کشورهایی که نوروز را جشن می گیرند به آن پایبندند.

این آیین در کشورهایی همچون ایران، افغانستان، جمهوری آذربایجان، تاجیکستان برگزار می‌شود.
نظافت کلی منزل، نظم دادن به وسایل خانه، ایجاد تنوع در چیدمان و دکوراسیون منزل، تعیین رنگها تاثیر مثبت و خوشایندی بر روحیه افراد، اعضای خانواده باقی گذاشته و زندگی را از یکنواختی خارج می‌کند.

اما باید توجه داشت که این تغییرها متناسب با توان اقتصادی افراد باشد. اما آنچه که در امر خانه تکانی و نظافت منزل نمود بیشتری دارد، همکاری بین زوجین و اعضای خانواده بوده که سبب می شود مادر خانواده اطمینان پیدا کند که اعضای خانواده به فکر وی بوده و احتمال بروز کسلی، خستگی و افسردگی در وی کاهش چشمگیری می‌کند.

همچنین همکاری بین اعضای خانواده در زمینه‌های مختلف  مانند نظافت منزل سبب گرم شدن کانون خانواده و صمیمیت بین آنها می‌شود.

در امر نظافت خانه بهتر است حتی به کودکان برحسب تواناییشان وظیفه‌ای هر چند کوچک محول شود تا کودکان با مسئولیت‌پذیری آشنا شده و احساس مفید بودن و اعتماد به نفس بیشتری کنند.

چه خوب است که در این ایام به غیر از خانه تکانی منزل و نظافت کلی خانه، خانه تکانی ذهنی هم انجام دهیم یعنی کدورت‌ها، کینه‌های دوستان، اطرافیان، همکاران را دور ریخته و با انرژی مثبت و سرشار از شادی به استقبال سال جدید برویم. 

گزارش از ایده مفرح/

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار