یک روان شناس گفت: ارائه تفکر و تبادل اندیشه، دو عامل مهم برای ایجاد یک ارتباط موثر در بین افراد است.

ناصر قاسم‌زاده روان شناس در گفت‌و‌گو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  با بیان اینکه برای ایجاد یک ارتباط موثر روش‌های مختلفی وجود دارد، اظهار کرد: یکی از روش‌های مهم در برقراری ارتباط درک و گوش دادن به سخنان دیگران است، در واقع کسی که به خوبی به صحبت‌های دیگران گوش می‌سپارد، می‌تواند رابطه خوبی با دیگران برقرار کند.
 
قاسم‌زاده افزود: یکی دیگر از روش‌های برقراری ارتباط موثر به دیگران در زمان گفت‌وگو، داشتن رفتار و گفتار پسندیده است. افراد در هنگام مذاکره با دیگران باید سخنان خود را بر اساس اندیشه، دقت و حوصله تنظیم کنند.
 
وی در ادامه گفت: داشتن انرژی مثبت، بخشنده بودن، از خود گذشتگی، درک و ایجاد رابطه هم دلانه هم اینها دست به دست هم می دهند تا فرد بتواند بر دیگران اثر مثبتی بگذارد.
 
این روان شناس تصریح کرد: همچنین فرد با ارائه ارتباط موثر نوعی جاذبه بر دیگران ایجاد می‌کند تا آنان تمایل در برقراری ارتباط را داشته باشند.
 
قاسم‌زاده در ادامه تصریح کرد: اینکه اشخاص در ارتباط موثر برای دیگران ارزش و برای همه افراد حق زندگی، حق رشد، حق پیشرفت و حق بهزیستی صالح را قائل شوند در چنین شرایطی است که فرد می‌تواند در روابطش با دیگران موثر و تاثیر گذار باشد.
 
وی در پایان گفت: برای یک ارتباط سالم و پویا  فرد باید در روابط و تعاملش با دیگران علاقه‌مند باشد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار