افراد باید قبل از عید نوروز به یک دندان پزشک مراجعه کنند تا اگر در دندان‌هایشان مشکلی بود دندان‌پزشک یک راه‌حل موقت به آن‌ها ارائه دهد.

دکتر اکبر فاضل متخصص و جراح دندان پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افراد باید قبل از عید به یک دندان‌پزشک مراجعه کنند که اگر دندان‌هایشان دچار مشکل بود دندان پزشک یک راه حل موقت به آن ها ارائه دهد. تا بعد از تعطیلات درمان قطعی روی دندان‌هایشان انجام شود.

وی افزود: به تمام گروه‌های سنی توصیه می‌شود استفاده از مسواک و نخ دندان را هرگز فراموش نکنند و در ایام عید از مصرف زیاد از حد شیرینی جات و تنقلات پرهیز کنند. 

این متخصص ادامه داد: مردم در ایام عید استفاده از میوه‌جات و هویج و سیب که تمیز کننده‌ لثه و دندان‌ها در برنامه غذایی خود قرار دهند. 

فاضل اظهار داشت: استفاده مداوم از بیسکویت و شیرینی باعث می‌شود شیرینی و بیسکویت بین دندان‌ها قرار گیرد که باعث پوسیدگی دندان می‌شود. 

وی تصریح کرد: استفاده از شیرینی‌های رایج و شکلات در ایام عید در حد زیاد منع می‌شود و یا اگر استفاده شود باید فورا دندان را مسواک کنند. 

وی متذکر شد: استفاده از پسته‌های دهان بسته خطر ضرر و زیان زیادی برای دندان‌ها در پی دارد افراد از تنقلات دهان بسته‌ای اجتناب کنند که باعث شکستگی دندان‌ها‌شان نشود. 

وی در پایان استفاده نکردن از نوشابه‌ها را در سرسفره‌های غذاهای عید منع کرد و از مردم خواست کلیه نکات بهداشتی را در عید رعایت کنیم تا در تعطیلات عید که دکتر‌ها هم در تعطیلات هستند گرفتار دندان درد نشوند. 



انتهای پیام / 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.