معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: به منظور پالایش ظرفیت جدید گاز تا سال ٩٦ به به ٢١ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که مقرر شده از منابع بالادستی تامین شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور گاز با بیان این که ایران با ٣٤ تریلیون مترمکعب بزرگترین ذخیره گازی جهان را داراست تصریح کرد: کشورهای دنیا به دنبال امنیت انرژی هستند و ایران می تواند نیاز آنها را تامین کند.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران درباره استراتژی های این شرکت گفت: تزریق گاز به مخازن، تبدیل گاز به ارزش افزوده (تبدیل برق، انتقال گاز به واحدهای پتروشیمی و تبدیل به کود شیمیایی) استفاده از گاز برای رفاه مردم و افزایش حجم صادرات، از استراتژی های شرکت ملی گاز ایران به شمار می آید.

عراقی تصریح کرد: بر اساس برنامه از پیش تعیین شده در سال ٩٦ باید تعداد ایستگاه تقویت فشار از ٧١ به ٩٠ ایستگاه، تعداد پالایشگاه ها از ١٣ مورد به ١٧ پالایشگاه و حجم خطوط انتقال گاز از ٣٥ هزار کیلومتر به ٤٠ هزار کیلومتر افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران با اشاره به اینکه 5 درصد از گاز خود را صادر اما به میزان 95 درصد درآمد داریم تصریح کرد: هند، عراق، پاکستان و برخی از کشورهای اروپایی خواستار گاز ایران هستند که مذاکرات با این کشور ها در حال انجام است.

سرمایه گذاری ٦٢ میلیارد دلاری تا سال ٩٦
وی به سرمایه گذاری مورد نیاز برای تحقق اهداف یاد شده اشاره کرد و افزود: در مجموع برای اجرای فعالیت های توسعه ای در شرکت ملی گاز به ٦٢ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.
عراقی در توضیح گفت: به منظور پالایش ظرفیت جدید گاز تا سال ٩٦ به به ٢١ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که مقرر شده از منابع بالادستی تامین شود.

وی ادامه داد: در بخش انتقال گاز به ٣٤ میلیارد دلار، در بخش ذخیره سازی به ٣ میلیارد دلار و در بخش گازرسانی برای بهره مندی ٣.٥ میلیون خانوار جدید از نعمت گاز، ٤.٥ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است و این بدان معناست که سالانه به ١٠ میلیارد دلار سرمایه گذاری در صنعت گاز (تا سال ٩٦) نیاز داریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار