عراقی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبر داد

گازرسانی به بیش از 2 میلیون خانوار شهری و روستایی/ اختصاص 16 میلیارد دلار اعتبار

معاو ن وزیر نفت در امور شرکت گاز از گازرسانی به بیش از 2 میلیون خانوار شهری و روستایی خبر داد و گفت: برای اجرای طرح گازرسانی به این مناطق اعتباری بالغ بر 4.7 میلیارد دلار طبق بند "ق" تبصره 2 در شورای اقتصاد به تصویب رسیده است.

حمیدرضا عراقی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: طبق بند "ق" تبصره 2  گازرسانی به شهرها و روستاهای باقی مانده کشور شروع می‌شود به طوری که حدود 2 میلیون و 300 هزار خانوار در سطح کشور شناسایی شده است.

معاو ن وزیر نفت در امور شرکت گاز تصریح کرد: اعتباری که در این زمینه اختصاص یافته حدود 4.7 میلیارد دلار بوده که در شورای اقتصاد تصویب شده است و مقدمات اجرایی آن آماده و از اواخر سال 93 گازرسانی به این مناطق را به صورت جدی شروع خواهیم کرد تا سرمایه‌گذار هم بتواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند. 

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود سال 94 شرکت گاز به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور شناخته شود. 

عراقی همچنین از اجرای ایستگاه تقویت فشار خط هشتم و ششم که در سال 94 و 95 به اتمام خواهد رسید خبر داد و گفت: خط نهم و یازدهم را نیز به زودی شروع خواهیم کرد به طوری که 200 میلیون مترمکعب گاز زمانی که عسلویه به بهره‌برداری می رسد به شبکه  گاز از این خطوط وارد می‌شود.
 
 اختصاص 16 میلیارد دلار از طریق بند "ق" تبصره 2

معاون وزیر نفت کل اعتبار تخصیص یافته بر اساس بند "ق" تبصره 2 مجلس را تا حدود 16 میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: از این میزان 4.7 میلیارد دلار برای گازرسانی به شهرها و روستاها، 1.6 میلیارد دلار برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان و مابقی برای خطوط انتقال هزینه خواهد شد. 

انتهای پیام/
برچسب ها: دلار ، فشار ، ارزش ، گاز ، شهری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار