عضو کمیسیون کشاورزی:

هدر روی 40 درصدی آب در بخش کشاورزی/کشاورزی نیازمند طرح های بنیادی است

موسوی گفت: کشاورزی کشور با حمایت از تولید کنندگان و استفاده از طرح های بنیادی توسعه می یابد.

شکر خدا موسوی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت : 95 درصد آب کل کشور در بخش کشاورزی مصرف مشود که کمتر از 5 درصد آن به آبیاری کشت های گلخانه ای متعلق است.به سبب آن که درکشت گلخانه ای از آبیاری قطره ای استفاده می شود،به مراتب صرفه جویی و بهره وری خوبی در موضوع آب وجود دارد.

وی افزود :متاسفانه به علت  توجه کمی که از لحاظ کمی و کیفی به کشت گلخانه ای شده است  نمی توانند میزان هدر رفت آب را به خوبی کنترل کرد.

موسوی بیان کرد: باید تلاش شود که از 95 درصد آب مصرفی در کشاورزی درصدی به آب شرب اضافه شود که در مواقع مختلف سال مخصوصا تابستان با مشکل کم آبی مواجه نباشیم.

وی گفت: امروزه 40درصد آب در بخش کشاورزی هدر میرود که رقم بالایی است چون هنوز بسیاری از اراضی کشاورزی کشور تحت کشاورزی سنتی قرار دارد و از کانال های غیر استاندارد میزان قابل توجهی آب هدر میرود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد : باید برنامه ای همه جانبه در خصوص کنترل مصرف آب کشاورزی در دستور وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد..نابسامانی های مدیرتی در مجموعه ی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر نظارت بر مصرف آب کشاورزی و شرب وجود دارد.

وی افزود: در مقایسه باسایر کشورها نسبت به میزان تولیدات کشاورزی عقب ماندگی داریم.با در نظر گرفتن میزان آب در اختیار، میزان محصولات و مساحت زمینها می توانیم بگوییم در شرایط مطلوب و مناسب قرار نداریم. زمانی میتوان ادعا کرد که کشاورزی پیشرفته ای داریم که به طور همه جانبه از کشاورز و کشاورزی حمایت شود و طرح های بنیادی  کشاورزی در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار