قائم مقام دبیرکل خانه‌ی کشاورز:

آمایش سرزمینی، از اولویت‌های بخش کشاورزی است

بیابانی گفت: متاسفانه عدم توجه به آمایش سرزمین سبب شده بخش کشاورزی ما در این زمینه آسیب‌جدی دیده و به شهرهایی که با کمبود آب روبه‌رو هستند مانند اصفهان، خوزستان و حتی فارس دو تا سه بار در زمین‌های این استان‌ها کشت برنج صورت گیرد.

عنایت‌الله بیابانی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: کشت برنج در شمال کشور با آمادگی آب و خاک این مناطق باید صورت بگیرد و در شهرهای دیگر با توجه به مزیت نسبی که دارند به تامین نهاده‌ها و سایر محصولات کشاورزی دیگر بپردازند.

وی با انتقاد از این که چاه های غیر مجاز لطمه‌ی بزرگی به بخش آبیاری کشاورزی وارد کرده تصریح کرد: موسسه آب و خاک کشور که بزرگ‌ترین متولی در این امر است باید طوری عمل کند که بتوان بهره‌وری در بخش تولید و کشت محصولات کشاورزی بالا برد.

بیابانی با اشاره به برنامه الگو محصولات کشاورزی در کشور گفت: ما باید با توجه به اقلیم کشورمان یک برنامه مناسب اجرایی کنیم که از میزان واردات کاسته شود و به رونق تولید بیانجامد و برا ی کشاورزان نیز توجیح اقتصادی داشته باشد. مانند تولید نهاده‌ها که متاسفانه کشت در برخی استان‌ها فراموش شده و به تولید باید تولید آن از سر گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کشاورزی ، آمایش ، برنج ، کشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار