یک عضو کمیسیون کشاورزی:

کاهش پروژه های کشاورزی و افزایش تخصیص اعتبارات در بودجه 94

در بودجه سال جدید میزان اعتبارات به پروژه های کشاورزی افزایش داشته درصورتی که حجم این پروژه ها نسبت به قبل کمتر شده است.

هدایت الله میرمرادزهی عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت:طبق اعتبارات داده شده به بخش کشاورزی میتوان دریافت حجم پروژه های مربوطه کاهش پیدا کرده ولی تخصیص اعتبارات  در سال 94 بهتر و بیشتر صورت گرفته است.

وی گفت:در سال گذشته که شرایط تحریم بر اقتصاد حاکم بود تخصیص اعتبارات حدود 20درصد بود و چندان مطلوب به نظر نمیرسید.ولی امسال تخصیص منابع مالی به بخش کشاورزی بهتر و بیشتر بوده است.

میرمرادزهی عنوان کرد: باید توجه داشت که هنوز با این اعتبارات نمیتوانم تحولی عظیم در کشاورزی ایجاد کنیم.باید نیاز های کشور شناسایی شود و مطابق آن اعتبارات در اختیار قرار گیرد، آن موقع میتوانیم انتظار تحول را داشته باشیم.

وی درخصوص وضعیت آب کشاورزی نیزگفت: اولین و بنیادی ترین نیاز کشور آب است.باید آب را به درستی و بهینه مصرف کرد و سپس کشاورزی را رونق بخشید.تخصیص اعتبارات باید بگونه ای باشد که آب کنترل شود و طبعا شاهد تحولات عظیمی در بخش کشاورزی باشیم چون آب است که سطح زیر کشت را افرایش میدهد.

انتهای پیام/
برچسب ها: آب ، کشاورزی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار