رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه روسیه نقش اساسی‌تری در مذاکرات ایفا کند، گفت که باید به خواست مردم یمن توجه کرد.

روسیه نقش اساسی‌تری در مذاکرات ایفا کند/ پوتین: ما با ایران در مسائل منطقه و مذاکرات هسته‌ای به رایزنی‌های خود ادامه می‌دهیمبه گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه‌ اطلاع رسانی ریاست جمهوری، روسای جمهوری اسلامی ایران و روسیه عصر پنجشنبه در یک گفت و گوی تلفنی درباره مذاکرات هسته‌ای، مسائل حساس منطقه و روابط دوجانبه، بحث و تبادل نظر کردند.

روحانی با اشاره به آخرین وضعیت مذاکرات هسته‌ای و ضمن برشمردن مواضع کشورمان در این زمینه اظهارداشت: در فرصت جدیدی که به‌وجود آمده باید کشورهای عضو با تمرکز بیشتری، مذاکرات را به پیش ببرند چرا که ممکن است گروه‌های فشار بخواهند ما به توافقی دست نیابیم.

روحانی افزود: انتظار ما از روسیه به عنوان کشور همسایه و دوست آن است که قدمهای جدی‌تری در این زمینه برداشته و نقش اساسی‌تری در مذاکرات ایفا نماید
.
رییس جمهوری سپس با اشاره به تحولات یمن و تجاوز نظامی به آن کشور، ضمن تأکید بر وحدت و لزوم ثبات یمن، بر ضرورت روی کار آمدن دولتی فراگیر تأکید نموده و اظهار داشت: شرایط یمن با چند ماه پیش متفاوت است؛ مردم یمن شاهد انقلابی مردمی بودند و با شرایط جدید باید به خواست مردم توجه کرد.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه نیز در این گفت و گو تلفنی با تسلیت به رییس جمهور کشورمان در رابطه با درگذشت والده گرامی ایشان و ضمن اشاره به پیشرفت‌های مذاکرات هسته‌ای گفت: این مذاکرات بسیار خوب بوده است و باید تلاش کنیم به توافق نهایی دست یابیم.
رییس جمهوری روسیه افزود: مسکو همواره موافق مسیری است که به توافق نهایی منجر شود.

پوتین در خصوص تحولات یمن نیز اظهارداشت: ما با هرگونه دخالت نظامی مخالفیم و این روش را سازنده نمی‌دانیم. روسیه از وحدت و تمامیت ارضی یمن حمایت کرده و همواره بر گفتگو میان طرفین تأکید می‌کند.

وی افزود: ما با ایران در زمینه مسائل منطقه و همچنین مذاکرات هسته‌ای به رایزنی‌های خود ادامه خواهیم داد.

در این گفتگو، طرفین با مثبت خواندن رشد روابط اقتصادی دوکشور و با ذکر اینکه هنوز به اهداف توافق شده دو رییس جمهور در توسعه روابط نرسیده‌ایم، تأکید کردند که ایران و روسیه در سال جاری برای دستیابی به رشد بیشتر روابط، بر تلاش‌های خود بیافزایند.

انتهای پیام/
برچسب ها: پوتین ، روحانی ، ایران ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار