گزارش/

وعده‌های دولت یازدهم در بهار 93

بررسی وعده‌های دولت و شخص رئیس جمهور در روزهای آغازین سال 1394 فرصتی شد، تا خوانندگان و مخاطبین باشگاه خبرنگاران، در جریان وعده‌های انجام شده و بعضا انجام نشده قرا بگیرند.

وعده‌های دولت یازدهم در بهار 93
به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، بررسی وعده‌های دولت و شخص رئیس جمهور در روزهای آغازین سال 1394 فرصتی شد، تا خوانندگان و مخاطبین باشگاه خبرنگاران، در جریان وعده‌های انجام شده و بعضا انجام نشده قرا بگیرند.

برخی از این وعده‌ها در بهار سال 93 به شرح ذیل است:


تلاش دولت، ارائه خدمات بیشتر به فرزندان بهزیستی است
1 فروردین 93

حسن روحانی رییس جمهور اسلامی ایران در نخستین روز از نوروز 1393 پس از بازدید از شیرخوارگاه شبیر به مجتمع بهزیستی شهدای انقلاب مرکز نگهداری از نوجوانان بی‌سرپرست رفت و گفت: : تمامی تلاش دولت این است که با ارائه خدمات به این فرزندان در آینده در هیچ زمینه‌ای اعم از علمی و شغلی احساس کمبود، نکنند، کما اینکه از درون همین مراکز و محیط‌ها، نخبگان و استعدادهای درخشانی بیرون آمده و به جامعه خدمت کرده‌اند.

مهار تورم و حل مشکل اشتغال وعده اصلی دولت است
6 فروردین 93
رئیس جمهوری روحانی در جلسه هیئت دولت با تاکید بر اینکه وعده اصلی دولت مهار تورم و حل مشکل اشتغال بوده است اظهار داشت: در تورم موفقیت‌های بسیار خوبی برای مهار داشتیم و درزمینه اشتغال‌ هم زمینه‌های خوبی ایجاد شده برای اینکه در سال جدید بتوانیم بر غول اشتغال و بیکاری فائق شویم و اشتغال را شکوفا کنیم. البته در سال جدید مسایلی پیش رو داریم که به فهرست‌اش اشاره شده است. همچنین بحث اجرای یارانه را در مرحله جدید پیش رو داریم که از فروردین ماه آغاز می‌شود و ان شاء‌الله در اردیبهشت همه مراحل آن عملیاتی و اجرایی می‌شود.

امسال در زمینه بهداشت و نظام سلامت گام‌ بلندی برمی‌داریم
6 فروردین 93

در زمینه بهداشت و نظام سلامت، دولت گام بلندی را در سال جاری برخواهد داشت و مردم تا چند ماه دیگر شاهد خواهند بود که وضع خدمات‌رسانی به مردم در بخش سلامت تغییر می‌کند.

البته معضل سلامت، دارو و مسایلی که در این زمینه وجود دارد، همه‌شان در طول سال 93 حل نخواهد شد، اما گام بسیار بلندی را در سال 93 برمی‌داریم .

تلاشمان حرکت همیشگی در چارچوب قانون است
6 فروردین 93

تلاش دولت همیشه این بوده که در چارچوب قانون حرکت کند. . اکثر آیین‌نامه‌هاس مجلس را در سال گذشته تصویب کردیم و اگر چیزی باقی مانده باشد در اولین جلسات هیأت دولت آنها را نهایی می‌کنیم و شاید این جزو سال‌های استثنایی باشد که از ابتدای سال هم بودجه و آیین‌نامه و هم برنامه داریم

باید آنهایی را که از بیت‌المال و رانت سوء استفاده کردند پیدا کنیم و به دست عدالت بسپاریم
6 فروردین 93

رئیس جمهوری در جلسه هیئت دولت اعلام کرد: باید آنهایی را که از بیت‌المال و رانت سوء استفاده کردند پیدا کنیم و به دست عدالت بسپاریم و نگذاریم فساد در این کشور تکرار و ادامه پیدا کند . همچنین حقوق مردم و حقوق شهروندی از مسایل بسیار مهمی است که ان شاء الله در ماه‌های اولیه امسال حقوق شهروندی را تکمیل و این منشور را منتشر می‌کنیم. این دولت پای همه اصولی که در قانون اساسی به عنوان حقوق ملت آمده ایستاده است.

اصلاح‌طلبان و اصولگرایان می‌توانند در دولت یازدهم مسئولیت داشته باشند
۱۴ فروردين ۱۳۹۳

شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی استاندار تهران گفت: هر اصلاح طلب و اصولگرایی که به نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقاد داشته و کار بلد باشد به آن سمت خواهیم داد و می تواند در دولت یازدهم مسئولیت قبول کند.

معاون سیاسی استانداری تهران با بیان اینکه تفاوت نظام ما اسلامیت آن است، گفت: اسلامیت و جمهوریت با یکدیگر گره خورده اند و از هم جدا ناشدنی هستند لذا چارچوب ما چارچوب شریعت است و سرمایه این نظام مردم ما هستند زیرا اگر مردم در کنار و پشتیبان آن نبودند آسی پذیر می شد.

احیای دریاچه ارومیه اولویت اصلی استان در سال 93

"قربانعلی سعادت"استاندار آذربایجان غربیدر گفتگو باخبرنگار دولت باشگاه خبرنگاراندرباره اولویت‌های این استان در سال 93 گفت: : استفاده از نمک دریاچه ارومیه و جذب سرمایه‌گذار از مهمترین موضوعات دیگری است که در سال 93 پیگیر آن خواهیم بود از این رو درصدد هستیم کارشناسانی را برای این پروژه در نظر بگیریم تا از سال 93 بتوانیم ان را عملیاتی کنیم.

سعادت خاطرنشان کرد: ما برای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان تلاش‌های بسیاری را انجام داده‌ایم که امیدواریم در سال 93 بتوانیم از آن‌ها بهره‌برداری کنیم.


وی افزود: یک گروه تحقیقاتی زیر نظر دانشگاه شریف در راستای احیای دریاچه ارومیه کار تحقیقاتی را آغاز کرده و امید داریم در پایان اردیبهشت ماه سال 93 برنامه خود را در این باره ارائه دهند.

سعادت خاطر نشان کرد: رئیس‌جمهور کشورمان بارها تاکید کردند که بودجه لازم را برای احیای دریاچه ارومیه به صورت کامل پرداخت خواهد کرد.

وزارت کشور پرچمدار اقتصاد و فرهنگ در کشور خواهد شد

"عبدالرضا رحمانی فضلی" وزیر کشور در دیدار با کارکنان این وزارتخانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که ایشان در ترسیم افق سال نو، دو مسئله اقتصاد و فرهنگ را مهمتر از مسائل دیگر بر شمردند، وعده داد: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل در کشور با نگاه اقتصاد مقاومتی وزارت کشور باید فعال شود و این مسئله به حق اجرا شود.

وی اقتصاد و فرهنگ را محور اصلی پیشرفت کشور دانست و افزود: دولت یازدهم تمام تلاش خود را برای اجرای دستورات مقام معظم رهبری به کار خواهد گرفت تا کشور هرچه سریعتر به توسعه و پیشرفت بهتر دست یابد.

تشکیل ستاد نظارت بر اجرای هدفمندی یارانه‌ها در وزارت کشور

"عبدالرضا رحمانی فضلی"وزیر کشور در حاشیه دیدار با اعضای کمیته امداد امام خمینی(ره) که در ستاد مبارزه با مواد مخدر تشکیل شد، با بیان اینکه اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها از مباحث امنیتی است، اظهار دشت: وزارت کشور با تحلیلی که از وضعیت کنونی کشور داشته در زمینه امنیتی مشکلی نخواهیم داشت و نهایت مشارکت مردم را در اجرای این برنامه خواهیم داشت.

وی از تشکیل ستاد نظارت بر اجرای هدفمندی یارانه‌ها در وزارت کشور خبر داد و افزود: با ایجاد هماهنگی و ایجاد این ستاد، امیدواریم مرحله هدفمندی یارانه‌ها را پشت سر بگذاریم و منابع را به سمت تولید هدایت کرده و گامی را برای تأمین امنیت قضایی و سلامت مردم برداریم.


قانون لایحه‌نویسی به زودی رونمایی می‌شود/ ارائه آموزش لایحه‌نویسی به دستگاه‌های اجرایی


"الهام امین‌زاده" معاون حقوقی رئیس‌جمهور در خصوص برنامه‌های معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در سال 93 اظهارداشت: با توجه با اینکه، برخی قوانین منسوخ شده و در کنار قوانین سالم و جاری درحال اجرا است و بی اطلاعی از قوانین منسوخ شده در جامعه باعث بروز اختلاف در برداشت و اختلاف در اجرای قوانین می شود می بایست به ساماندهی قوانین بپردازیم.

وی ادامه داد: این معاونت نسخ صریح قوانین را شروع کرده است و مردم هم از طریق سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران (dotic.ir) کاملا می توانند قوانین منسوخ شده را ببینند که از طریق ارائه قوانین منسوخ به رنگ قرمز در این سامانه این امر مشخص شده است.

امین‌زاده از تشکیل هیئتی متشکل از دولت و مجلس برای جمع‌آوری و تدوین قوانین منسوخ خبر داد و گفت: با مجلس شورای اسلامی در حال تعامل هستیم تا کلیه قوانین منسوخ شده مرحله به مرحله به مجلس ارائه شود.

معاون حقوقی رئیس جمهور ادامه داد: با همکاری معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی در حال تدوین اسلوب و الزامات نسخ ضمنی( = قانون مؤخر بدون آنکه به شکل صریح ، نسخ یک قانون مقدم را اعلام کند بدلیل تعارض ماهوی با مفاد قانون مقدم ، موجب نسخ آن شود) قوانین هستیم ،زیرا در نسخ ضمنی به دلیل اسلوب و ضوابط خاصی که دارد نمی توان خیلی صریح قوانین را از رده خارج کرد.


هدیه رئیس‌جمهور به زنان در هفته بزرگداشت مقام زن/ لایحه بیمه زنان خانه‌دار به دولت ارائه می‌شود

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده در تشریح افزایش مرخصی زنان گفت: به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور از طرف دبیر هیأت دولت نامه نوشته شد تا اعتبار لازم را برای اجرایی شدن این مصوبه اختصاص دهند و این مصوبه برای اجرا دیگر نیازی به تصویب‌نامه جدید و قانون ندارد که امیدواریم این امر به عنوان هدیه‌ای از سوی رئیس‌جمهور به زنان تلقی شود.


اختصاص 10 هزار میلیارد تومان به بخش تولید با اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها

"محمدباقر نوبخت" در حاشیه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تهران با بیان اینکه با اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها،دو کار انجام می‌شود گفت: نخست افزایش عرضه است که این موضوع در حال فعال شدن بخش تولید و ایجاد فرصت شغلی خواهد شد تا از این طریق تعداد زیادی از ظرفیت‌های نیروی انسانی ماهر که هم‌اکنون بیکار هستند مشغول بکار شوند.


دولت از هر پیشنهادی برای کمک به اجرای اقتصاد مقاومتی استقبال می‌کند
۲۶ فروردين ۱۳۹۳

"اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اهمیت سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی بر هیچکس پوشیده نیست، خاطرنشان کرد: کارشناسان خبره، نخبگان و صاحب نظران از این سیاستها استقبال کرده‌اند و با توجه به تاکیدات چند باره مقام معظم رهبری بر اجرای این سیاستها لازم است همه بخشها این موضوع را سرلوحه کار خود قرار دهند.

جهانگیری با اشاره به انتقاد برخی افراد مبنی بر عدم استفاده دولت از ظرفیت‌های خارج از قوه مجریه در بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کرد: ما از هر پیشنهادی که به روند اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی کمک کند و در چارچوب برنامه‌های دولت باشد استقبال می‌کنیم.


به یاری خداوند شاهد تحولی عظیم در بخش بهداشت و درمان کشور خواهیم بود
۲۷ فروردين ۱۳۹۳

رئیس جمهوری در جلسه شورای اداری سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اولین تلاش دولت در سال جدید خارج کردن کشور از وضعیت رکود است،گفت:به یاری خداوند طی سال جاری شاهد یک تحول عظیم در بخش بهداشت و درمان کشور خواهیم بود


اجرای منشور حقوق شهروندی منوط به دستور رئیس‌جمهور است
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۳

"الهام امین‌زاده" معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفتگو باخبرنگار دولت باشگاه خبرنگاراندرباره زمان اجرایی کردن منشور حقوق شهروندی گفت: در حال حاضر مراحل تدوین این منشور به اتمام رسیده است و ما منتظر دستور رئیس‌جمهور برای اجرایی کردن این منشور هستیم.

روحانی: دولت برای تأمین سلامت و امنیت غذایی در جامعه اهتمام دارد
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر "حسن روحانی" با تأکید بر اهمیت موضوع پیشگیری بر درمان، اهتمام ویژه دولت برای تأمین سلامت و امنیت غذایی در جامعه را خاطر نشان کرد و گفت: دبیرخانه شورای عالی سلامت و غذا باید ضمن برگزاری جلسات کارشناسی دقیق و هماهنگی با رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، نسبت به مدیریت فرهنگ مصرف و آموزش همگانی در مورد سلامت غذایی اقدام کند.


باید حق و حقوق مردم را در موضوع میادین مشترک احیا کنیم
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳

اسحاق جهانگیری با تاکید براینکه هرکس در موضوع میادین مشترک نفتی تعلل و کوتاهی کند در پیشگاه خدا و مردم مسئول خواهد بود، اظهار داشت: باید حق و حقوق مردم را در موضوع میادین مشترک احیا کنیم که لازمه آن برنامه‌ریزی و کار جدی است.

معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: ملت ما بدلیل فشارهای خارجی و داخلی و تحریم‌های ظالمانه متحمل رنجهای فراوانی شده است که باید با عقل و تدبیر این فشارها را از دوش ملت ایران برداریم.

وی روند مذاکرات هسته‌ای را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با همت و درایت رییس جمهور و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که تحت نظارت دقیق مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنند و حتی یک قدم از حقوق ملت ایران عقب‌نشینی نخواهند کرد، امیدواریم بخش زیادی از مشکلات کشور به زودی حل شود، البته دولت برای شرایط بدتر نیز برنامه‌ریزی و پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده است.


استفاده از ظرفیت دیجیتال در انتشار کتب قانون از برنامه‌های معاونت حقوقی است
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳


"الهام امین‌زاده" بعد بازدید از غرفه‌های عمومی و ناشران دانشگاهی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهرانبا اشاره به اینکه در غرفه معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین معاونت حقوقی ریاست جمهوری نیز کتب متعدد و متنوعی ارائه شده است، افزود: محور برنامه‌های آینده معاونت استفاده از ظرفیت‌های دیجیتالی و ارائه نسخه‌های مناسب استفاده در تلفن همراه است تا همه بدون نیاز به حمل کتب حجیم و سنگین امکان استفاده به‌هنگام از قوانین را داشته باشند.

وی ترجمه قوانین داخلی به زبان‌های مختلف برای آشنایی دیگران با نظام حقوقی و قوانین جمهوری اسلامی را از دیگر برنامه‌های معاونت انتشار قوانین عنوان کرد.


مردم باید با احترام بیشتر و در زمان کمتر به سلامت دست پیدا کنند
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

دکتر روحانی با تاکید بر ضرورت نظارت بر عملکردها در حوزه بهداشت و درمان و مقابله جدی با فساد در چرخه نظام سلامت افزود: توجه به سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار بوده و با نظارت دقیق باید از احتمال بروز هرگونه فساد در بخش درمان و دارو جلوگیری و با آن مقابله کنیم .

رییس‌جمهور با اشاره به تلاش دولت در جهت کاهش مشکلات مردم در بخش درمان و سلامت و رفع دغدغه‌ها در این حوزه اظهار کرد: احترام و کرامت به مردم، ایجاد فضای اعتماد، روحیه و نشاط و متمرکز شدن ارائه خدمات پزشکی و درمانی به بیماران به گونه‌ای که تمامی مراحل تشخیص، درمان و ارائه دارو به بیمار در یک بیمارستان انجام شود از جمله اهدافی است که در طرح تحول نظام سلامت از سوی دولت دنبال می‌شود.

قصد داریم شرافتمندانه با تحریم‌ها مقابله کنیم

"الهام امین‌زاده" با بیان اینکه مقابله حقوقی با تحریم‌ها در سال‌های گذشته در حواشی مسایل سیاسی و اجتماعی کشور مطرح بوده است، گفت: قصد ما این است تا مطابق حقوق کشورها در حوزه اقتصادی، شرافتمندانه در قالب قوانین حقوقی و مذاکره بین‌المللی به مقابله با تحریم‌ها بپردازیم.

معاون حقوقی رییس‌جمهور با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطر نشان کرد: اگر اقتصاد ما مقاوم و بسترهای لازم در آن باشد می‌توانیم از شوک‌های داخلی و خارجی به اقتصاد در اثر تحریم‌ها جلوگیری کنیم.


تسهیلات ویژه به چغندرکاران پرداخت می‌شود
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

، هیئت وزیران بنا به به پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد؛ در خرید تضمینی چغندر قند علاوه بر پرداخت قیمت خرید تضمینی تعیین شده به میزان هر کیلوگرم دو هزار و 100 ریال، مبلغ 300 ریال به عنوان کمک هزینه حمل در هر کیلوگرم به کشاورزان پرداخت می شود.

این مصوبه در تاریخ 93.2.14 از سوی اسحاق جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.


قانون تفسیر تبصره (3) ماده (9) قانون تسهیلات استخدامی و اجتماعی جانبازان
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳


با ابلاغ روحانی دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند نسبت به ایجاد پست (‌شغل) سازمانی همطراز جانباز جهت اشتغال جانبازانی که توانایی انجام‌کار تمام وقت را ندارند یا به خدمت اعاده یا به استخدام پذیرفته می‌شوند با تأیید سازمان امور اداری و استخدامی کشور یا مراجع ذی‌صلاح مربوط‌اقدام کنند.


برنامه دولت برای سرمایه گذاری ۷۰میلیارد دلاری در پتروشیمی
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳

رییس جمهوری جایگاه امروز ایران در منطقه و جهان را ممتاز و شایسته توصیف و تصریح کرد: امروز وضعیت ایران به گونه ای است که تنها مسأله سرمایه گذاری ایرانیان مطرح نیست، بلکه توجه سرمایه گذاران جهانی نیز معطوف به ایران است.

روحانی با اشاره به اینکه دولت برای سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد دلاری در بخش پتروشیمی برنامه دارد، گفت: طبیعی است که دولت برای این منظور روی مشارکت بخش خصوصی حساب ویژه ای باز کرده است.

رییس جمهوری با ابراز خرسندی از تشکیل چنین جلساتی، اظهار کرد: به عنوان رییس جمهوری اعلام می کنم که دولت معتقد است که باید تسهیلات لازم برای فعالیت پرنشاط اقتصادی در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد و به همین منظور تمام تلاش خود را برای تسهیل و بهبود شرایط بین المللی در راستای ارتقاء شرایط سرمایه گذاری به کار گرفته است.


قراردادهای جدید نفتی در دولت بررسی می‌شود
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

معاون حقوقی رئیس‌جمهور از اعلام آمادگی حوزه حقوقی رئیس‌جمهور برای کمک به حوزه‌های نفت و اقتصاد خبر داد.

وی گفت: در صورتی که مدیران صنعت نفت از آموزش‌های لازم و سطح بالا در زمینه‌های مختلف بهره‌مند باشند، صنعت نفت از هرگونه آسیبی مصون می‌ماند و خدشه‌ای به آن وارد نمی‌شود.


امیدواریم بتوانیم شبکه ملی اطلاعات را به زودی به مرحله ظهور برسانیم
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۳

واعظی وزیر ارتباطات، درباره توجه این وزارتخانه در راستای تحکیم زیرساخت‌های اینترنت کشور افزود: به زودی زیرساخت‌های تشکیل شبکه ملی اطلاعات ایجاد خواهد شد و ما امیدواریم در شش ماهه اول سال بتوانیم شبکه اطلاعات را تا سال 94 مورد بهره‌برداری قرار دهیم.


تاکید معاون اول رئیس‌جمهور بر توسعه صادرات غیر نفتی
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳

معاون اول رئیس جمهوری بر اهمیت توسعه صادرات غیرنفتی کشور تاکید کرد و گفت: امروز فرصتی منحصربفرد و بی‌نظیر برای توسعه صادرات بخصوص به بازار عراق فراهم شده که می‌توانیم با استفاده از این فرصت، اهداف پیش بینی شده در سیاستهای کلی اقتصادی مقاومتی را محقق کنیم.

وزارت کشور موظف به مدیریت فرهنگی و امنیتی سواحل
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

به تصویب هیأت وزیران، وزارت کشور موظف شد با همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و از طریق استانداری‌ها، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان‌های ساحلی و همچنین استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد، سواحل کشور را در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، ایمنی، امنیتی و عمرانی مدیریت و ساماندهی نماید.


چهار فاز پارس جنوبی تا پایان سال ۹۳ تکمیل می‌شود
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهور در جمع نمایندگان استان کهگیلویه و بویر احمد با اشاره به اینکه دولت یازدهم در نظر دارد تا پایان سال ، چهار فاز پارس جنوبی را فعال کند، گفت : متاسفانه در دولت قبل یکبار برای تکمیل فازهای پارس جنوبی بودجه اختصاص یافت و در اختیار پیمانکاران قرار گرفت اما قبل از راه اندازی این طرح‌ها، بودجه به اتمام رسید.


24 دستگاه اجرایی باید در زمینه حجاب و عفاف وارد عمل شوند
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳

"رحمانی فضلی" وزیر کشور گفت: طبق قانون عفاف و حجاب که تصویب شده، 24 دستگاه موظف هستند مجموعه اقداماتی را انجام دهند، هرچند از نظر ما و دستگاه‌هایی هم که ارجاع داده‌ایم و نظراتشان را به ما داده‌اند، کافی نیست و ضمانت اجرایی لازم را ندارد و قدرت هماهنگی در آن پایین است، اما همین را باید ما از نظر قانونی اجرا و پیگیری کنیم که خوب الحمدلله روند مناسب بوده، اما باید تلاش بیشتری شود.

سواحل مکران باید به یکی ازکانون های توسعه کشور تبدیل شود
۰۸ خرداد ۱۳۹۳

"اسحاق جهانگیری" عصر روز گذشته در جلسه کارگروه توسعه زیربنایی سواحل مکران با تاکید بر اینکه سواحل استانهای جنوبی کشور باید به یکی از کانون های اصلی توسعه کشور تبدیل شود، گفت: سواحل خلیج فارس و دریای عمان فرصت و ظرفیتهای بسیار ارزشمندی برای کشور محسوب می شوند که تا كنون آن طور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.


ایران به صادرکننده عمده محصولات پتروشیمی تبدیل خواهد شد
۱۷ خرداد ۱۳۹۳

"اسحاق جهانگیری" در همایش بین‌المللی صنعت پتروشیمی گفت: در خصوص صنعت پتروشیمی تلاش‌های گسترده‌ای در دست اقدام است تا ضمن توسعه خصوصی‌سازی این صنعت و استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش غیردولتی، بتوان ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی را افزایش داد.

ظرفیت فعلی تولید سالیانه محصولات پتروشیمی حدود 60 میلیون تن است که در آینده نزدیک به بیش از 130 میلیون تن خواهد رسید.


در همین ارتباط ایجاد قطب‌های توسعه صنعت پتروشیمی علاوه بر خلیج‌‏فارس در سواحل دریای عمان، نظیر ایجاد منطقه ویژه اقتصادی جاسک، چابهار و ایرانشهر از دیگر اهداف دولت برای تمهید زیرساخت‌های لازم توسعه صنعت پتروشیمی می‌باشد.


آماده اختصاص تسهیلات ویژه برای روستائیان و کشاورزان هستیم/اجرای 79 طرح صنعتی در استان لرستان تا پایان سال 93
۲۸ خرداد ۱۳۹۳

روحانی برنامه‌ریزی برای ذخیره آب و آبیاری مدرن زمین‌های زراعی و باغات از طریق سدها را خاطر نشان و اظهار امیدواری کرد: با این برنامه ریزی ها علاوه بر ایجاد اشتغال، زندگی روستائیان دچار تحول اساسی خواهد شد.

رییس جمهوری از کاهش بهره تسهیلات اعطایی به کشاورزان ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: دولت از محل منابع ناشی از مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه‌ها، بخشی را به تولید کشاورزان، اختصاص خواهد داد و تلاش می‌کند تا شرایط دریافت وام‌های کشاورزی برای آنان آسان‌تر شود.


دولت حامی سرمایه گذاران و کارآفرینان است
۲۸ خرداد ۱۳۹۳

حجت الاسلام "حسن روحانی" رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت تدبیر و امید از نظر سیاسی حامی سرمایه گذاران و کارآفرینان است، گفت: دولت مصمم است بر اساس سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی ، از بخش خصوصی حمایت کند تا سرمایه گذاری در کشور افزایش یابد.

گزارش از: علی کاظمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار