در اردیبهشت 93؛

وقوع زلزله 6.2 ریشتری در استان هرمزگان

زلزله ای در عمق 15 کیلو متری زمین با قدرت 6.2 ریشتر در ساعت 6:38 دقیقه 21 اردیبهشت ماه سال گذشته شهرستان گوهران در استان هرمزگان را لرزاند و وقوع این زلزله یکی از مهم ترین رویدادهای خبری سال 93 بود.

به گزارش  خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ، زلزله ای در عمق 15 کیلو متری زمین با قدرت 6.2 ریشتر در ساعت 6:38 دقیقه 21 اردیبهشت ماه سال گذشته شهرستان گوهران در استان هرمزگان را لرزاند و وقوع این زلزله یکی از مهم ترین رویدادهای خبری سال 93 بود.

براساس این گزارش بیش از 6 پس لرزه در این استان موجب ایجاد رعب وحشت در میان سامنان این منطقه شده است.

این گزارش می افزاید:  بسیاری از خانه های روستایی در بشاگرد "کپری" است از این رو آمار مجروحان در این شهرستان پایین است و تنها خانه های بلوکی و خشتی دچار آسیب شده اند. اکثر مجرحان از شهر گوهران و روستاهای "کیدر" و "ایرر" به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

پنج تیم امداد و  ارزیاب جمعیت هلال احمر از مرکز استان هرمزگان بهمراه تیمهای امدادی از کرمان و چابهار به بشاگرد و میناب اعزام شدند. همچنین 3 بالگرد برای امداد رسانی به روستاهای صعب العبور عازم این مناطق هستند.

پس از انتشار خبر وقوع زمین لرزه 6.2 ریشتری در شهرستان بشاگرد استاندار هرمزگان به همراه رئیس دانشگاه علوم پزشکی، معاون امور عمرانی استانداری، مدیرکل هلال احمر هرمزگان و تیمهای پزشکی جهت بازدید از مناطق حادثه دیده عازم بشاگرد شد. تا کنون مجموعا 13 زمین لرزه شهرستانهای بشاگرد و میناب را لرزانده است.

کامیون های حامل مواد غذایی و چادر از بندرعباس عازم شهرستان بشاگرد شده تا اسکان موقت آسیب دیدگان به سرعت انجام شد.

زمین لرزه هایی به بزرگی 6.2 و 5.6 شهرستان بشاگرد و زمین لرزه پنج ریشتری شهرستان میناب در شرق استان هرمزگان را لرزاند.
 
 پیش از این هم دو زمین لرزه با قدرت 5 و 4.8 به ترتیب شهرستان های بشاگرد و میناب را ظهر پنجشنبه لرزاند که موجب تخریب 70 درصدی منازل مسکونی در شش روستای شهرستان بشاگرد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار