مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی:

ساکنان ارسباران خود درخواست زندگی در کانکس را دارند/ پرداخت تسهیلات تکمیلی برای زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از پر داخت تسهیلات 5 تا 10 میلیون تومانی برای تکمیل واحدهای زلزله زده خبر داد و گفت: واحدهای مسکونی ساخته شده تا حد گچ‌کاری بوده است و بنابراین برای تکمیل سایر امکانات، تسهیلات پرداخته می‌شود.

ساکنان ارسباران خود در خواست زندگی در کانکس را دارند/ پرداخت تسهیلات تکمیلی برای زلزله زدگان آذربایجان شرقیمحمدی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه روستای واقع در ارسباران آذربایجان شرقی در مسیل قرار داشت، گفت: پیش از زلزله آذربایجان شرقی به ساکنان این روستا هشدار داده بودیم که در مسیر خطرناکی قرار دارند و باید تمامی واحدهای مسکونی تخریب شود.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در ادامه افزود: با وقوع این زلزله اکثر واحدهای مسکونی این روستا تخریب شدند و بعد از زلزله این واحدها در جای دیگر ساخته شدند و تنها تعداد معدودی از واحدها باقی مانده بود که آنها نیز تخریب شدند.

محمدی در ادامه اظهار داشت: به حدود 46 تا 50 خانوار تسهیلات ارائه شد و خانه‌ها تغییر مکان دادند و در جای دیگر ساخته شدند و به تعدادی از خانواده‌ها کانکس داده شد تا زمان اتمام واحدها در آنجا زندگی کنند.

وی با اشاره به اینکه بعد از زلزله تمامی زمین‌‌ها تقسیم و واحدهای مسکونی در جاهای مشخص خود که ساکنان مشخص کرده بودند ساخته شد، گفت: تنها تعدادی از خانواده‌ها به دلیل شغل دامداری و درخواست خود در کانکس زندگی می‌کنند، بنابراین از سوی بنیاد مسکن هیچ مشکلی وجود ندارد و در حال حاضر اگر این ساکنان خود بخواهند می‌توانند در واحد مسکونی که ساخته شده، زندگی کنند.

محمدی در ادامه توضیح داد: در سال 91 بالای 10 هزار واحد مسکونی بعد از زلزله آذربایجان شرقی ساخته و به متقاضیان تحویل داده شد.

وی یادآور شد: بالای صد در صد واحدهای مسکونی زلزله زده، ساخته شده و واحدهای تعمیری نیز به متقاضیان تحویل داده شد.

مدیر کل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 19 هزار و 500 واحد مسکونی بعد از زلزله آذربایجان شرقی تکمیل شده است، گفت: چهار هزار و 500 واحد نیز در شهرها احداث و 17 هزار واحد مسکونی نیز که نیازمند تعمیر بودند به اتمام رسیده‌اند.

محمدی در ادامه توضیح داد: در حال حاضر یک وام تکمیلی نیز برای متقاضیانی که واحدهایشان نیازمند رنگ یا سایر امکانات است، اختصاص داده شده است.

وی در ادامه یادآور شد: تسهیلاتی بین 5 تا 10 میلیون تومان جهت نما،‌ رنگ و سایر خدمات روبنایی به متقاضیان با سود 4 درصد اختصاص داده شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برای واحدهای شهری 5 میلیون تومان و برای واحدهای مسکونی روستایی 6 میلیون تومان تسهیلات از ابتدای سال پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: مسکن ، سکونت ، بنیاد ، رنگ ، واحد ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار