راههای تشخیص، درمان و پیشگیری از پوکی استخوان را بشناسید

شناختن روشهایی که به تشخیص پوکی استخوان منجر می‌شود و استفاده از روشهای درمانی مناسب اهمیت بسزایی دارد. ضمن اینکه پیشگیری از پوکی استخوان نیاز به دانستن راهکار‌هایی دارد که با مطالعه این گزارش با آنها آشنا می‌شوید.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، برای تشخیص پوکی استخوان، بهترین روش آزمون سنجش تراکم استخوان است. هر چند این روش دقیق ترین و اصلی‌ترین روش سنجش پوکی استخوان است ولی از برخی روشهای تکمیلی هم استفاده می‌شود ک عبارتند  از : رادیوگرافی ساده بررسی‌های آزمایشگاهی و تست تراکم استخوان.

بر اساس این گزارش، برای پیشگیری از پوکی استخوان و دوری از عوامل خطر قابل کنترل بسیار مهم است.از جمله کنترل مناسب وزن و اجتناب از چاقی یا لاغری بیش از حد، داشتن تغذیه مناسب و مصرف مواد غذایی حاوی کلسیم و ویتامین D، انجام فعالیت فیزیکی مداوم و متعادل یعنی داشتن حداقل 30 دقیقه پیاده روی روزانه و در نهایت کنترل مصرف داروهایی که سبب پوکی استخوان می‌شود و در مواردی که ناچار از مصرف این داروها باشید، مصرف مکمل کلسیم و ویتامین D برای جلوگیری از پوکی استخوان بسیار مهم است.

طبق این گزارش، برای درمان پوکی استخوان دو اصل کلی وجود دارد. اول تأمین مواد معدنی لازم برای ساخت مجدد استخوان است.

از معروفترین داروهایی که در این مورد بکار برده میشوند می‌توان به مکمل‌های کلسیم و ویتامین D اشاره کرد. دوم جلوگیری از روند تخریب و کمک به ساخت مجدد استخوان است که در این حوزه داروهایی هم وجود دارد.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار