با این مواد کم ارزش رشد کودک را به تاخیر نیندازید

مصرف بی رویه این مواد سبب بروز آلرژی و پرتحرکی در کودکتان می‌شود.

زهرا عبداللهی مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  اظهار داشت: به دلیل شکل گیری عادات غذایی در سنین پایین، باید از همین زمان مواد غذایی سالم در اختیار کودک قرار گیرد و تامین مواد مغذی مورد نیاز او در وعده‌های اصلی و میان وعده‌های غذایی مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: استفاده از یک میان وعده با ارزش غذایی مناسب چون شیر، میوه و خرما در برنامه غذایی کودک موجب رشد جسمی و مغزی او می‌گردد در حالی که مصرف تنقلات غذایی کم ارزش به عنوان میان وعده باعث کاهش دریافت مواد مغذی مورد نیاز از جمله پروتئین، ویتامین و املاح گردیده و زمینه را برای تاخیر رشد کودک مساعد می‌کند.

لازم به ذکر است که مصرف تنقلات تجارتی کم ارزش به دلیل میزان زیاد نمک، چربی و شکر باعث ایجاد بیماری‌های قلبی-عروقی، چاقی، پرفشاری خون، پوکی استخوان و افزایش کلسترول خون در دوران بزرگسالی می‌گردد. به علاوه این گونه تنقلات دارای افزودنی‌های رنگی، نگهدارنده‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی هستند که مصرف بی‌رویه آنها سبب پرتحرکی و نیز بروز آلرژی در کودکان می‌شود.

عبداللهی خاطرنشان کرد: با توجه به نقش و اهمیت میان وعده‌های غذایی در شکل گیری عادات غذایی بدیهی است آشنایی مربیان مهدهای کودک با میان وعده‌های غذایی مناسب و تذکر آنها به مادران جهت انتخاب میان وعده‌های غذایی می‌تواند در شکل گیری عادات و الگوی غذایی کودکان نقش به سزایی را ایفا کنند.


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار