رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 از ایجاد برنامه های مدون آموزشی در سطوح پیشرفته به منظور پایدارسازی گروه های دوام در این منطقه خبر داد.

مهدی خسروانی رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه 6 در گفت‌و‌گو باخبرنگار حوزه شهری باشگاه خبرنگاران ، با اشاره به پایدارسازی گروه های دوام در این منطقه اظهار کرد: آموزش و مشارکت های مردمی در این حوزه نقش حیاتی و مهمی دارد، بنابراین سعی در ترغیب و تشویق شهروندان برای شرکت در این کارگاه ها (دوامیان) در سطح محلات شده و انتظار است که در هر آپارتمان حداقل یک امدادگر (دوامی) باشد تا در شرایط اضطراری و بحرانی بتواند به خود، خانواده و سایر همسایگان کمک و امدادرسانی کند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهروندان علاقه مند از طریق برگزاری نمایشگاه و جشنواره های ستاد مدیریت بحران از جمله جشنواره شهر آماده، کلاس های آموزشی، سرای محلات، پارک ها و برگزاری مانورها و حتی در مساجد با پرکردن فرم های شرکت در این کارگاه ها و صدور کارت مخصوص عضویت برای این افراد آموزش هایی از جمله کمک های اولیه، امداد و نجات، اطفای حریق و ... که به صورت رایگان ارائه شده و پس از اتمام دوره های آموزشی برای آنها گواهینامه صادر و مراسم تحلیف برگزار می شود تا سوگند یاد می کنند در شرایط بحرانی به خانواده و افراد دیگر امدادرسانی انجام دهند.

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه در پایان افزود: به منظور پایدارسازی این گروه ها برنامه های مدون آموزشی یکساله در دوره های مختلف امدادی  که در سطوح پیشرفته بوسیله آزمون ها و تست های متفاوت از جمله برگزاری مانورها برای گروه دوام انجام می شود تا از تمام ظرفیت ها برای آموزش این افراد استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار