نظارت دانشگاه علوم پزشکی بر تابلوی پزشکان، کافی نیست

مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی با گلایه از اینکه نظارت دانشگاه های علوم پزشکی بر تابلوها کافی نیست،گفت: متاسفانه دانشگاه ها نیروی لازم را برای این مهم در اختیار ندارند اما از آن جایی که بایدعدالت برقرار شود، باید با افرادی که تبلیغات دروغین می کنند و یا تابلوهایی با عناوین دروغین می نویسند، برخورد شود.

دکتر شهریار خاقانی مدیر کل نظارت سازمان نظام پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران در خصوص وظایف شهرداری در نصب تابلوی پزشکان ابراز داشت: شهرداری تنها در مورد جایابی تابلوها دخالت کرده و محتوای تابلو بر عهده سازمان نظام پزشکی است و در این خصوص بهترین راه، تقویت نظارت دانشگاه ها بر این مسائل است.

وی با عنوان اینکه نظارت بر تبلیغات در نشریات، زیر مجموعه وزارت ارشاد است،افزود: پزشکی که در نشریه ای تخلف کرده و به تبلیغ دروغین و بدون مجوز بپردازد را به نظام پزشکی دعوت کرده و گاهی مجازات های انتظامی نیز برای وی در نظر گرفته می شود. 

وی ادامه داد :به این ترتیب پزشک از چرخه آن نشریه خارج شده و آن نشریه از گروه دیگری از پزشکان دعوت می کند و در این اتفاق هم مردم به علت تبلیغات دروغین و هم پزشکانی که ناخواسته وارد دام نشریات تبلیغی شدند، آسیب دیده و متضرر می شوند. 

خاقانی در خصوص استفاده از لفظ کلینیک تخصصی، دکتر وغیره در تابلوهای اصناف دیگرخاطرنشان کرد: چنن تابلوهایی از طرف صنف و شهرداری نظارت می شوند و واقعیت آن است که متولی مشخصی ندارد و تاکنون یک مورد توسط یکی از همکاران گزارش شده که با مکاتبات سازمان با شهرداری، با آن برخورد شد.



انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار