شهرداري مناطقي از تهران طي چند روز اخير و بدون اطلاع قبلي اقدام به قطع و جمع آوري تابلوي مطب پزشكان نموده است.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشكي؛ تماس ها و گزارش هاي متعدد رسيده از سوي اعضاي جامعه پزشكي در چند روز اخير حاكي از اقدام ناگهاني شهرداري برخي مناطق از جمله مناطق 1 و 6 تهران در خصوص قطع و جمع آوري تابلوي مطب پزشكان تهراني است.

اين در حالي است كه شهرداري، به صاحبان مطب ها و اعضاي جامعه پزشكي هيچ نامه يا اخطاري براي اصلاح يا جمع آوري تابلو ارسال نكرده است.

سال گذشته پیگیری مهدی چمران، رییس شورای شهر تهران درباره روند جمع‌آوری برخی از تابلوهاب مطب پزشکان تهرانی نتیجه داد و سید محمود جواد شوشتری، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران طی نامه‌ای به تمامی شهرداران مناطق بیست و دوگانه تهران، با اشاره به اعتراض و شکایات سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی به این اقدام، از شهرداران مناطق 22 گانه تهران خواست دستور دهند تا ضمن رعایت کامل قانون و همچنین توجه به شأن و جایگاه پزشکان محترم و حرف وابسته، چنانچه تابلوهای این افراد در تعارض با طرح‌های زيبا‌سازی و بهسازی معابر باشد، قبل از هر اقدامی نسبت به ارسال و ابلاغ نامه کتبی و اخذ رسید و همچنین ارایه راهنمایی‌های لازم در خصوص نحوه نصب تابلوی مطب‌ها اقدام لازم به عمل آید و در صورت عدم همکاری در مهلت مقرر، مراتب را جهت بررسي به سازمان نظام پزشکی اعلام کنند.

 مهدی چمران، 7 اسفند 1389 به دعوت هیات مدیره نظام پزشکی تهران بزرگ در جلسه این هیات مدیره شرکت نموده و از نزدیک در جریان نظرات و مشکلات منتخبان جامعه پزشکی تهران در خصوص مسایل مختلف شهری از جمله جمع آوری و قطع تابلوهای مطب پزشکان قرار گرفته بود.

پس از آن جلسه نیز،دكتر سید شهاب الدین صدر، رییس کل سازمان نظام پزشکی طی نامه‌ای به مهندس چمران رییس شورای عالی استان ها، ضمن برشمردن برخی مشکلات حوزه شهری جامعه پزشکی تهران در این خصوص آورده بود: قطع تابلو مطب‌ها بدون هماهنگی قبلی با پزشکان محترم یکی دیگر از مشکلاتی است که جامعه پزشکی و خصوصاً بیماران با آن روبرو هستند. این عمل که توسط سازمان زیباسازی شهرداری در مناطق مختلف انجام می‌شود، ضمن تردیدهایی که برای بیماران به وجود می‌آورد، اهانتی است به جامعه پزشکی که موارد متعدد آن به این سازمان (نظام پزشکی) گزارش شده است. در حالی که اگر نیاز به جابجایی و یا تعویض تابلو باشد، مجریان امر می‌توانند با هماهنگی پزشک نسبت به انجام آن اقدام و در صورت امتناع، به سازمان نظام پزشکی گزارش نمایند تا اقدام لازم به عمل آید./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار