با دستور رييس كل سازمان نظام پزشكي؛

كميته نظارت بر اجراي ساماندهي تابلوي مطب پزشكان تشكيل شد

با دستور رييس كل سازمان نظام پزشكي كشور و به منظور تقویت تفاهم و همکاری این سازمان با مسوولان شهری در طرح ساماندهی تابلوی مطب پزشکان، كميته بررسي و نظارت بر ساماندهي تابلوي مطب پزشكان تشكيل شد.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان نظام پزشكي، دكتر سيد شهاب الدين صدر با اشاره به بند ج ماده 3 قانون سازمان نظام پزشكي كشور مصوب مجلس شوراي اسلامي مبني بر ضرورت تدوين آيين‌نامه تابلو مطب پزشكان و دفاتر كار حرف وابسته پزشكي گفت : اين آيين نامه توسط سازمان نظام پزشكي كشور تدوين شده و در حال اجراست.
وي افزود: كميته اي به منظور بررسي اجراي اين آيين نامه تشكيل شده تا با استاندارد سازي تابلوي مطب كليه اعضاي جامعه پزشكي، از سردرگمي بيماران و بي نظمي بصري در محيط شهري جلوگيري شود.
رييس كل سازمان نظام پزشكي اعلام كرد كه بزودي اين كميته با بررسي و نظارت بر تابلوي پزشكان تهراني در خيابان وليعصر (عج) حدفاصل ميدان راه آهن تا ميدان تجريش فعاليت خود را آغاز خواهد كرد و به اعضاي جامعه پزشكي كه داراي تابلوي مطب استاندارد نيستند تذكر و اخطار خواهد داد.همچنين به افرادي كه با وجود دريافت اخطار نسبت به اصلاح تابلوي مطب اقدام نكنند، برخورد قانوني صورت مي گيرد.
دكتر صدر، گفت: شكل، اندازه، محتوا و رنگ جزو موارد استاندارد در تابلوها به شمار مي‌آيد و پزشكان بخش خصوصي ملزم به درج آرم سازمان برروي تابلو هستند بدين ترتيب شناسايي مطب‌ها براساس نوع تخصص به سادگي امكان‌پذير مي‌شود.
در حال حاضر 35‌هزار مطب و دفتر كار پزشكي در تهران و 50‌هزار در سراسر كشور داير است از اين‌رو براي استاندارسازي تابلوي مطب پزشكان و دفاتر كار اعضاي جامعه پزشكي زمان كافي بايد در نظر گرفته شود.
ساماندهي تابلوي مطب پزشكان، موضوعي است كه از سوي سازمان نظام پزشكي و شهرداري پيگيري مي شود و طرفين همواره سعي كرده اند با رعايت قانون و حفظ شان جامعه پزشكي در اين خصوص اقدام كنند.
 پس از  تدوين و ارایه استانداردهاي تابلوي مطب پزشكان از سوی سازمان نظام پزشکی، خواسته های این سازمان و اعضای جامعه پزشکی در خصوص نحوه اجرای این طرح و لزوم حفظ شان و جایگاه پزشکان، با ارسال نامه ای به مهندس مهدي چمران، رییس شورای عالی استان ها و برگزاري جلسه هيات مديره نظام پزشكي تهران و نیز هماهنگی با مسوولان شهرداری اعلام شد.
 سپس مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران هم طی نامه‌ای به تمامی شهرداران مناطق بیست و دوگانه تهران، با اشاره به اعتراض و شکایات سازمان نظام پزشکی به نمایندگی از جامعه پزشکی به این اقدام، از شهرداران مناطق 22 گانه تهران خواسته است كه دستور دهند تا ضمن رعایت کامل قانون و همچنین توجه به شأن و جایگاه پزشکان محترم و حرف وابسته، چنانچه تابلوهای این افراد در تعارض با طرح‌های زيبا‌سازی و بهسازی معابر باشد، قبل از هر اقدامی نسبت به ارسال و ابلاغ نامه کتبی و اخذ رسید و همچنین ارایه راهنمایی‌های لازم در خصوص نحوه نصب تابلوی مطب‌ها اقدام لازم به عمل آید و در صورت عدم همکاری در مهلت مقرر، مراتب را جهت بررسي به سازمان نظام پزشکی اعلام کنند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار