قربانی گفت: تقاضای فرصت مطالعاتی اساتید دانشگاه خوارزمی درآلمان در حال شکل گیری است.

ارسلان قربانی معاون رئیس دانشگاه خوارزمی در امور بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، گفت: هم اکنون شاهد کمبود دوره‌های دکتری مشترک در دانشگاههای کشور هستیم که وجود چنین دوره‌های دکتری مشترکی می‌تواند در ایجاد هم افزایی و همکاری دو جانبه در دانشگاهها موثر باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه هم اکنون چه تعداد دوره‌های خارج از کشور وجود دارد، اظهار داشت: میزان دوره‌های دکتری مشترک اندک است چنانچه در رابطه با برگزاری دوره‌های دکتری مشترک با دانشگاههای خارجی باید بگویم که هم اکنون با دانشگاههای استرالیا، آلمان و اسپانیا در رابطه با دوره‌های دکتری مشترک و در رشته‌های جدید زیست محیطی، زمین شناسی، علوم انسانی صحبت شده است.

قربانی، در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران در رابطه با بحث برقراری ارتباط با DAD اظهار داشت: هدف در DAD نهادینه کردن همکاری است چنانچه DAD یک نهاد بین المللی تبادل آکادمیک آلمان است و تمام تلاش ما برای نظام‌مند کردن فعالیتها با این نهاد بین‌المللی است.

وی خاطر نشان کرد: تقاضای فرصت مطالعاتی برای برخی از اساتید در آلمان درحال شکل گیری است البته بحث بورس دانشجویان ایرانی نیز در DAD در حال انجام است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار