شفیعی رئیس دانشگاه فنی و حرفهای در گفتگو با
خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: در سال 1390 با مصوبه مجلس شورای اسلامی کلیه این مراکز به هدف ساماندهی هر چه بهتر وموثرتر آموزشهای فنی و حرفهای و متناسب با نیازهای کشور از وزارت آموزش وپرورش جدا و رسما فعالیت خود را در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز کرد.
وی به اهم سیاستها و رویکردهای دانشگاه فنی و حرفهای در جهت کمک به ایجاد فرصتهای کارآفرینی اشاره کرد و افزود: ارائه الگویی از یک دانشگاه ارزش مدار و کارآفرین، تنوع بخشی به فرصتهای آموزش فنی و حرفهای با تاکید بر محیط های یادگیری واقعی و بیشتر خارج از دانشگاه، استقرار رویکرد حمایت از نوآوری، خلاقیت، ایده پردازی، نیازی سنجی وبرنامه ریزی اجرای دوره های آموزشی مبتنی بر تحولات ساختار بازار کار و اشتغال، بسترسازی در جهت تقویت مبانی اسلامی و حفظ ارزشهای دینی، بسترسازی برای اجرای آموزش همراه با تولید، بسترسازی برای ارائه آموزش ها بر حسب قابلیتها و ارائه الگویی از دانشگاه نسل سوم از جمله اهم سیاستهای دانشگاه فنی و حرفهای است.
شفیعی تصریح کرد: در 31 استان کشوردانشگاه فنی و حرفهای وجود دارد که این در حالی است که 116 مرکز مربوط به پسران و 53 مرکز مربوط به دانشجویان دختر است و این در حالی است که تعداد کارگاهها و آزمایشگاههای این دانشگاه به طور کلی 2 هزار و 43 مورد است.
انتهای پیام/