هاشمی در مراسم تودیع و معارفه‌ی ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی هر دانشگاه را یک کانون علمی اجتماعی بزرگ دانست و حیات جامعه را منوط به حیات دانشگاه‌های آن دانست.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دکتر سید ضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در مراسم تودیع و معارفه‌ی ریاست دانشگاه جامع اظهار داشت: اگر دانشگاهی در یک کشور افت داشته باشد، آن جامعه نیز دچار افت و افول خواهد شد، فراز و فرود‌های یک دانشگاه مقارن با جامعه صورت می‌گیرد و آن‌چه در یک دانشگاه اتفاق می‌افتد، بازتابش در جامعه مشاهده خواهد شد.

وی افزود: دانشگاه جامع با دارا بودن حدود 800 هزار دانشجو نقش بسزایی را در پیشبرد اهداف علمی و فرهنگی کشور ایفا می‌کند، ضمن اینکه این دانشگاه در 31 استان کشور حدود هزار شعبه دارد و یکی از مهمترین ماموریت‌های آن پیوند علم و صنعت است.

وی تصریح کرد: دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی به لحاظ ماهیت و ماموریت راهی یکسان و واحد پیش رو دارند و ممکن است در این مسیر گاهی با هم پیوند یابند.

وی یادآور شد: وزارت علوم از تنوع فکر و سلیقه استقبال می‌کند و نقد فارغ از جناح بندی سیاسی و با نگرش مثبت را به دل و جان می‌پذیرد، لذا بهتر است همگان عادات نامطلوب غیبت و عیب جویی را با نقد سالم و سازنده جایگزین کنیم تا نقاط ضعف و کمبود‌ها شناسایی و مرتفع گردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.