50 چاپخانه‌ متخلف از ماده‌ 28 قانون اصناف مصوبه مجلس شورای اسلامی در اواخر فروردین ماه سال 1394 پلمپ می‌شوند.

احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه‌ لیتوگرافان که پیش از این با اشاره به تداخل صنفی کار چاپخانه‌داران با صحافان و لیتوگرافان پرده از تخلف برخی از چاپخانه‌ها از ماده 28 قانون اصناف مصوبه‌ مجلس برداشته بود در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: پیشاپیش سال نو را به فعالان صنعت چاپ تبریک می‌گویم و از اینکه برای گرفتن حق صنف خود مجبورم از طریق مراجع قانونی اقدام کنم از همه معذرت‌ می خواهم.

وی افزود: ما از اواخر فروردین ماه سال 1394 اقدام به پلمپ کردن بالغ بر 50 چاپخانه‌ی متعدی از ماده‌ی 28 قانون اصناف می‌کنیم.

رئیس اتحادیه‌ لیتوگرافان اظهار داشت: چاپخانه‌های متخلف در واحد فعالیت خود دستگاه لیتوگرافان برپا کرده‌اند و ما پیش از این در جلساتی از اتحادیه‌ مربوطه درخواست کرده‌ایم که جلوی این تخلف را بگیرند اما متأسفانه هیچ قدمی در این راستا برداشته نشده است.

گفتنی است؛ در یکی از مواد ماده‌ 28 قانون نظام صنفی (تعطیل موقت واحد‌های صنفی) چنین آمده است که هر فرد صنفی که به شغل یا مشاغل دیگری در محل کسب خود غیر از آنچه در پروانه‌ کسب قید گردیده یا کمیسیون نظارت مجاز شمرده است مبادرت نماید به ترتیب ذیل اقدام می‌گردد.

الف- برای بار اول اخطار کتبی و درج در پرونده‌ واحد صنفی و 15 روز فرصت برای برگشت به شغل قید شده در پروانه.

ب- برای بار دوم تعطیل محل کسب به مدت یک هفته و ضبط پروانه‌ کسب در اتحادیه.

ج- برای بار سوم تعطیل محل کسب به مدت دو ماه و ضبط پروانه‌ کسب در اتحادیه.

د- برای بار چهارم تعطیل محل کسب به مدت شش ماه و ضبط پروانه‌ کسب در اتحادیه.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.